GDDKiA rozstrzygnęła przetarg na projekt i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S61, będącej częścią Via Baltica, jednego z najważniejszych szlaków w Polsce. Jest finansowany w ramach unijnego programu "Łącząc Europę" (Connecting Europe Facility - CEF).
Wkrótce będą mogły ruszyć prace projektowe, dzięki którym powstanie połączenie Szczuczyn-Ełk Południe i Ełk Południe-Wysokie. Pierwszy z etapów - liczący 23 km - inwestycji wyceniono na 534,3 mln zł, drugi - o długości ok. 20 km) na 613,2. Dyrekcja przypomina, że kilka dni temu rozstrzygnięto przetarg na trzeci z fragmentów trasy - 20 -kilometrowy odcinek od węzła Wysokie do Raczek.
GDDKiA informuje, że zakończenie robót budowlanych powinno nastąpić na początku roku 2021.
Umowa, o której informuje GDDKiA jest kolejnym krokiem ku powstaniu szlaku Via Baltica. W styczniu GDDKiA informowała o podpisaniu umowy na zaprojektowanie i wybudowanie do 2021 roku odcinka S61. Trasa biegnie od węzła "Podborze" do węzła "Śniadowo". W listopadzie zawarto umowę na budowę odcinka drogi ekspresowej S61 pomiędzy Ostrowią Mazowiecką a Łomżą (o długości ponad 36 km). Wcześniej, jeszcze w wakacje zeszłego roku, podpisano umowę na budowę odcinka drogi S61 od Suwałk do granicy z Litwą.
Czytaj też: Via Carpatia również coraz bliżej. Nowe umowy.
Via Baltica, która zapewni połączenie drogowe Polski z Litwą, Łotwą i Estonią, na terenie naszego kraju przebiega wzdłuż drogi ekspresowej S8 na odcinku od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i dalej drogą ekspresową S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do granicy państwa w Budzisku. Jak na razie gotowe są odcinki Radzymin - Wyszków i obwodnica Ostrowi Mazowieckiej na S8 oraz obwodnice Stawisk, Szczuczyna i Augustowa na S61. Tuż przed świętami Bożego Narodzenia do użytku oddany został fragment S8 pod Warszawą - odcinek Marki – Radzymin.
***