Miniony rok był dla Carrefoura w Polsce bardzo udany. Firma otworzyła 3 nowe hipermarkety, 8 supermarketów oraz około 100 sklepów osiedlowych. Wszystkie nowo otwarte supermarkety należą do segmentu premium, który został wprowadzony w Polsce w 2016 roku.
Carrefour uruchomił również bardzo nowoczesny hipermarket w Atrium Promenada, w którym można między innymi zamawiać produkty przez interaktywne ekrany oraz korzystać z usługi Scan&Go (samodzielnego skanowania produktów). Francuzi twierdzą, że to pierwszy w Polsce sklep phygitalowy - łączący zakupy fizyczne z cyfrowymi.
Technologicznych nowości było więcej. Firma uruchomiła między inny platformę sprzedaży Marketplace oraz projekt SąSiatki. To platforma zakupów sąsiedzkich bazująca na ekonomii współpracy. Jej użytkownicy mogą robić zakupy w sklepach Carrefour i dostarczać je sobie nawzajem.
Pojawiała się w sklepach również wspomniana usługa Scan&Go, a Francuzi zainwestowali dodatkowo w C4 Retail Lab - pierwszy w Polsce inkubator dla startupów założony przez sieć handlową. Trwają w nim prace między innymi nad Smart Cart - połączeniem kasy samoobsługowej i wózka zakupowego.
Carrefour przeprowadził poza tym modernizację sześciu centrów handlowych, m.in. w Galerii Kalisz, Galerii Głogów, a także białostockiej Galerii Zielone Wzgórze. Dzięki temu odnotowały one w 2017 roku wzrost liczby odwiedzających o 6 proc.
W sumie Carrefour Polska zainwestował w rozwój na naszym rynku 244,6 mln zł.
Czytaj więcej: Biedronka czy Carrefour? Kto kupi sieć Piotr i Paweł?
Po pierwsze digitalizacja
W tym roku francuska sieć dalej będzie mocno inwestować w najnowsze technologie. Rozwijany będzie między innymi sklep Carrefour.pl. Liczba dostępnych w nim produktów wzrośnie do pół miliona. Sklep zostanie również połączony z porównywarką Ceneo.pl. Carrefour będzie też rozwijał aplikację Mój Carrefour.
Ciekawostką jest maszyna „przygotowująca zdrowe posiłki w 3 minuty” od firmy Food Robotics. Pierwsze, testowe egzemplarze tego cuda nowych technologii zostaną zainstalowane w wybranych warszawskich i krakowskich sklepach sieci mieszczących się w centrach handlowych.
Czytaj więcej: Lidl będzie sprzedawał używane samochody. Głównie BMW
Hipermarkety nie są już fajne
Przy tym wszystkim Francuzi nie zapominają o rozwoju tradycyjnej sieci handlowej. O nowych wielkich sklepach z logo Carrefoura możemy jednak zapomnieć. Będą za to mniejsze placówki - w takich wolimy teraz kupować.
- W przypadku hipermarketów nasza obecność w Polsce jest wystarczająca i nie planujemy tutaj inwestycji, ale jeśli się pojawi jakaś okazja, to ją wykorzystamy. Będziemy rozwijać sklepy w formatach wielokanałowych. Chcemy otworzyć 100 sklepów osiedlowych mi.n Warszawie, Gdańsku, Krakowie - mówił Guillaume de Colonges, prezes zarządu Carrefour Polska podczas konferencji prasowej, na której firma przedstawiła swoje plany na ten rok w Polsce.
Tekst pochodzi z blogu „Giełda i gospodarka.pl”.