Sieć supermarketów Dino rozwija się w błyskawicznym tempie. Na koniec marca 2018 roku miała już 800 sklepów (775 na koniec 2017) i przychody ze sprzedaży na poziomie 1,286 mld złotych. Sieć nie kryje się z planami dalszego rozwoju i staje się coraz poważniejszym konkurentem dla dominujących w Polsce sieci handlowych.
Wygląda na to, że swoją ofertę Dino chce wzbogacić także o paliwa. Spółka Dino Oil, jak informuje serwis branżowy e-petrol.pl, złożyła 14 maja do Urzędu Regulacji Energetyki wniosek o udzielenie koncesji na obrót paliwami ciekłymi.
Po jej otrzymaniu prawnie nic nie będzie stało na przeszkodzie, by spółka rozpoczęła działalność zgodną z tą, którą ma wpisaną w KRS, czyli sprzedaż detaliczną paliw do pojazdów silnikowych na stacjach paliw. Dino Oil w całości jest spółką zależną Dino Polska, a spółki łączą także osoby prezesa – Szymona Piducha czy członka zarządu Michała Krauze. Ciekawostką jest fakt, że kapitał zakładowy Dino Oil to 5 tysięcy złotych.
Przedstawiciele Dino przekazali nam, że Dino Oil Sp. z o.o. nie prowadzi działalności operacyjnej. Potwierdzili za to złożenie wniosku o koncesję.
Dino nie byłoby pierwszą siecią sklepów prowadzącą własne stacje benzynowe. Stacje paliw ma w Polsce kilka sieci handlowych. Najwięcej stacji benzynowych z własnym logo ma sieć Intermarche, która ma 63 stacje. Drugie miejsce zajmuje Carrefour z 43 punktami sprzedaży paliwa. Własne stacje mają też Tesco (29), Auchan (25), E.Leclerc (16) oraz Makro, które po zamknięciu jednej w tym roku ma już tylko 5. Inne sieci handlowe mają łącznie 6 stacji. Łącznie stacji paliw z logo sieci handlowych jest w Polsce 187, czyli niewiele.
Wszystkich stacji benzynowych w Polsce jest około 6835, zgodnie z danymi Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego. Najwięcej ma, oczywiście, Orlen – na koniec marca 2018 miał 1778 stacji paliw. Drugie miejsce ma BP z 534 punktami sprzedaży paliwa. Podium zamyka Lotos z 489 stacji (o 4 mniej niż w grudniu 2017). Do sieci sklepowych należy więc 2,7 procenta stacji paliw w Polsce. Ewentualna ekspansja Dino na tym rynku może te proporcje zmienić, ale raczej nie wpłynie znacząco na detaliczny rynek paliw.