Aktualizacja
Biuro prasowe ING Banku Śląskiego poinformowało nas, że awaria została usunięta i systemy banku funkcjonują normalnie.
***
ING Bank Śląski potwierdza doniesienie internautów - prowadzi prace nad usunięciem awarii, która od kilkudziesięciu minut uniemożliwia normalne korzystanie z systemu bankowości internetowej i mobilnej.
Awaria w ING Fot. Downdetector
Informacje potwierdza strona Downdetector - pierwsze sygnały o problemach pojawiły się ok. godz. 9.00
Awaria w ING Fot. Facebook
Obecnie występują trudności z prawidłowym działaniem naszej bankowości internetowej oraz urządzeń tj. bankomaty / wpłatomaty. Zgłosiliśmy już ten problem. Nasi informatycy pracują nad najszybszym usunięciem tej usterki. Jeszcze nie wiemy, kiedy wszystko wróci do normy.
- informuje bank za pośrednictwem portali społecznościowych. Zapewnia też, że wykonywanie przelewów nadal jest możliwe, ale ograniczone.
Udostępniliśmy uproszczoną wersję systemu. W jej ramach możecie zlecić przelew zewnętrzny jednorazowo do 1000 zł (max. 3000 zł w ciągu dnia) i przelew wewnętrzny do 5000 zł (do 10 000 zł w ciągu dnia). Możecie też wypłacić gotówkę z innych bankomatów.
Jeden z użytkowników Facebooka zauważa, że problem dotyczy nie tylko bankowości online. Systemów w niektórych placówkach również może działać z problemami.
ING Bank Śląski na początku czerwca padł ofiarą awarii systemu VISA. Z powodów niezależnych od banku jego klienci nie mogli wykonywać niektórych transakcji za pomocą kart płatniczych.
Czytaj: Polacy odkryli wirus, który okrada konta. Zobacz w jaki sposób.
Bank zapewnił, że prace nad usunięciem awarii trwają. "Wiemy, że nie jest to dla nikogo przyjemna sytuacja. Staramy się, aby te trudności szybko usunąć."
***