Budowa centrum logistycznego w Brześciu Kujawskim w województwie kujawsko-pomorskim ma kosztować blisko 400 mln zł. Jak informuje LPP, inwestycja pozwoli na podwojenie obecnej powierzchni magazynowej firmy. Centrum ma mieć ok. 100 tys. metrów kwadratowych.
Aktualnie jedyne centrum dystrybucyjne LPP znajduje się w Pruszczu Gdańskim. Inwestycja w Brześciu Kujawskim na docelowo przejąć obsługę sklepów stacjonarnych Reserved - planuje się, że tygodniowo do salonów tej flagowej marki na całym świecie będzie wysyłane nawet 10 mln ubrań i akcesoriów. Po zakończeniu inwestycji, centrum w Pruszczu Gdańskim będzie obsługiwać pozostałe marki LPP.
Zatrudnienie w nowym centrum logistycznym w Brześciu Kujawskim ma znaleźć około 1000 osób, m.in. pracownicy magazynowi, specjaliści utrzymania ruchu, pracownicy logistyki, inżynierowie i menedżerowie.
- Rozwój naszej sieci stacjonarnej w Polsce i za granicą oraz znaczący wzrost udziału sprzedaży internetowej to wyzwania, które wymagają zaawansowanego technologicznie zaplecza logistycznego – mówi Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP ds. logistyki i IT. - Postawiliśmy na Brześć Kujawski ze względu na jego położenie w centralnej Polsce, świetne skomunikowanie z główną osią transportową naszego kraju oraz potencjał, jeśli chodzi o rynek pracy - dodaje Kujawa.
LPP to jedna z największych polskich spółek. Jej kapitalizacja giełdowa sięga 17 mld zł. Na koniec pierwszego kwartału 2018 roku firma była obecna w 20 krajach, prowadząc w nich łącznie 1 728 salonów pięciu marek (Reserved, Cropp, Mohito, Sinsay i House. Łączna powierzchnia handlowa przekroczyła już milion metrów kwadratowych. LPP zatrudnia obecnie ok. 25 tys. pracowników.
Przychody LPP w pierwszym kwartale wyniosły blisko 1,6 mld zł, niemal połowę tej kwoty przyniósł Reserved. Spółka zaliczyła w pierwszym kwartale stratę ponad 100 mln zł, natomiast na razie nie jest to powód do obaw. Dzieje się tak już trzeci rok z rzędu, i ma na to wpływ sezonowość biznesu odzieżowego.
Przedstawione niedawno przez LPP plany rozwoju na najbliższe trzy lata zakładają m.in. zwiększenie rocznego poziomu przychodów - o ponad 3 mld zł wobec obecnego poziomu, do 10,5 mld zł w 2021 roku. Spółka stawia też na handel internetowy - chce, aby za trzy lata udział sprzedaży internetowej w jej przychodach wzrósł do 20 proc. z 8 proc. obecnie.
Czytaj więcej: LPP chce zwiększać przychody i planuje inwestycje. "Nasz plan trzyletni oznacza 4 tys. nowych miejsc pracy"
***