iPhone'ów za tysiąc dolarów będzie więcej. Sprawdziła się strategia bardzo drogich telefonów

Myśleliście, że tysiąc dolarów za iPhone'a X to gruba przesada i Apple w przyszłości już nie będzie nas szokował takimi cenami? Lepiej porzućcie takie myślenie - rozczarowania zawsze są nieprzyjemne. Jest twardy dowód na to, że strategia bardzo drogich komórek sprawdziła się i warto ją kontynuować.

- Przychody ze sprzedaży IPhonen’ów wzrosły w ciągu roku o 20 proc. A średnia cena sprzedanego iPhone’a powiększyła się do 724 dol. z 606 dol. rok temu, za czym stało duże powodzenie na świecie modeli iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus – powiedział dyrektor finansowy Apple’a Luca Maestri w trakcie konferencji, na której prezentowano wyniki finansowe amerykańskiego koncernu.

To najważniejsza informacja związana z najnowszym raportem kwartalnym Apple’a. Zwłaszcza, jeżeli zestawimy ją z faktem, że w drugim kwartale spółka sprzedała 41,3 mln iPhone’ów – tylko o 1 proc. więcej niż rok temu i aż o pół miliona mniej niż spodziewali się analitycy.

Gdyby więc nie duży wzrost średniej ceny iPhone’ów, Apple nie zwiększyłoby aż o jedną piątą przychodów z ich sprzedaży. I akcjonariusze, a to oni tu rządzą, byliby bardzo rozczarowani.

To twardy dowód na to, że sprawdziła się strategia wysokich cen w wypadku produktów nadgryzionego jabłka, i to wbrew obawom wielu analityków sprzed niecałego roku. Głosy, że IPhonem X jest za drogi były powszechne.

Jak widać, firma zbudowana przez Steve’a Jobsa ma naprawdę wielu wielbicieli – zamożnych wielbicieli, dodajmy. Są skłonni zapłacić równowartość kilku tysięcy złotych za komórkę z logo Apple’a. Wysokie ceny ich nie zniechęcają.

Z biznesowego punktu widzenia więc dalsze kontynuowanie strategii wysokich cen wydaje się pomysłem rozsądnym. A być może i jedynym możliwym.

Czytaj więcej: Prestiżowa wpadka Apple’a. Najnowszy MacBook Pro 2018 zwalnia, kiedy się nagrzeje. Apple przeprasza i oferuje poprawkę.

Huawei lepszy od Apple’a 

Niemal równocześnie z raportem kwartalnym Apple’a opublikowano najnowsze dane o sprzedaży smarftonów na świecie. I wynika z nich, że producent iPhone’ów jest w zasadzie skazany na strategię wysokich cen.

W drugim kwartale, po raz pierwszy w historii – o czym informuje najnowszy raport firmy badawczej IDC – Huawei sprzedał więcej smartfonów niż Apple. I to dużo więcej – bo aż 54,2 mln.

To spowodowało, że producent IPhone’ów nie jest już drugim największym producentem zaawansowanych komórek na świecie – spadł na trzecie miejsce, przed nim jest teraz Huawei i Samsung.

Czytaj więcej: W nowym flagowym smartfonie Sony nie będzie podwójnego aparatu. Japończycy mają lepszy pomysł. 

Ta zmiana w zasadzie wypycha Apple’a jeszcze silniej w kierunku produktów premium. Nie ma szans na to, by Amerykanie rywalizowali ceną z Chińczykami.

Tak więc lepiej przyzwyczaić się do wysokich cen IPhonen’ów i innych produktów Apple’a. Na tani sprzęt amerykański koncern po prostu nie może sobie teraz pozwolić.

Tekst pochodzi z blogu „PortalTechnologiczny.pl”

Morawski: "Teraz rozwijamy się w tempie 5 proc., ale to jest nie do utrzymania. Choćby dlatego, że w Polsce zabraknie pracowników"

Więcej o:
Komentarze (52)
iPhone'ów za tysiąc dolarów będzie więcej. Sprawdziła się strategia bardzo drogich telefonów
Zaloguj się
  • Barry Kent

    Oceniono 6 razy 6

    Bardzo dobrze, że jest IOS i Andek. Szkoda, że rozsypał się Symbian a Blackberry zarzucił prace na swoim OSem. Zawsze lepiej mieć wybór. Sarkającym na Apple mogę powiedzieć: nikt Wam nie każe tego kupować. Ale jak nie będzie IOS, to i konkurencji nie będzie, nie będzie powodów do tego by się dalej rozwijać i ulepszać, nie będzie też zahamowań przy podbijaniu cen i celowemu postarzaniu sprzętu (nomen omen to ostatnie w Androidzie to istna plaga roznoszona przez aktualizacje).

  • dihydrogen_monoxide

    Oceniono 6 razy 6

    Będą kosztowały dokładnie tyle, ile klienci będą w stanie za nie zapłacić. Apple to biznes, nic więcej, nic mniej. Dobrze wiedzą, że nie są zbyt wielcy, żeby upaść. Reszta to jakieś pierdoły dopowiadane przez marketingowców i fanatyków.

  • ksobier

    Oceniono 6 razy 4

    Strategia Appla jest taka: wyprodukować mniej za drożej i dużo więcej na tym zarobić. Czemu mieli by produkować tanie telefony. Sprzedaż nie rośnie, zyski rosną. Wiedzą, że już nie dadzą rady sprzedać więcej telefonów bo fanów appla nie przybywa, a ci co już mają telefon kupują rzadziej. Trzeba więc zwiększyć marżę.

  • jan.go

    Oceniono 4 razy 4

    "Zamożnych wielbicieli, dodajmy. Są skłonni zapłacić równowartość kilku tysięcy złotych za komórkę z logo Apple’a. Wysokie ceny ich nie zniechęcają." tak jak nie zniechęcają wielbicieli Samsunga i Huawei itd itp Bo one tańsze ale tez kilka tyś zł a że Apple produkuje tylko flagowce oni tez tak mogą

  • klamtusek

    Oceniono 12 razy 4

    Mogą być i po 10 tys, zwis męski na to.

  • phugoid

    Oceniono 5 razy 3

    "w drugim kwartale spółka sprzedała 41,3 mln iPhone’ów – tylko o 1 proc. więcej niż rok temu i aż o pół miliona mniej niż spodziewali się analitycy" - pół miliona czyli 1,2%, to jest "aż"? a teraz napiszmy to zdanie teraz jeszcze raz: "w drugim kwartale spółka sprzedała 41,3 mln iPhone’ów – tylko o 1 proc. więcej niż rok temu i aż o 1,2% mniej niż spodziewali się analitycy"

  • dupajasi0

    Oceniono 5 razy 3

    Co za geniusz u was wymyślił pojęcie drugi największy? Przecież największy jest tylko jeden a drugi to drugi. ;-)

  • derp973

    Oceniono 11 razy 3

    Zamożnych wielbicieli, dodajmy. Są skłonni zapłacić równowartość kilku tysięcy złotych za komórkę z logo Apple’a. Wysokie ceny ich nie zniechęcają." a rok później płacz, bo szybka się pobiła i naprawa kosztuje 3x wartości telefonu, albo po aktualizacji procesor softwareowo jest ukrócony do 20% mocy xD

  • zakrzyczny

    Oceniono 5 razy 3

    Kiedyś, by uchodzić za osobę inteligentną, wystarczyło spacerowanie z "Literaturą na świecie" w reku :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX