Książka o przygodach Słodziaków to hit Biedronki. 350 tys. sztuk. W miesiąc!

Biedronka znów odnosi spektakularny książkowy sukces. Jej wydawnictwo o przygodach gangu Słodziaków rozeszło się już w nakładzie aż 350 tys. egzemplarzy.

W 2017 roku, według danych Biblioteki Narodowej, choć fragment książki przeczytało raptem 38 proc. Polaków. Jednak są sytuacje, które udowadniają, że chętnie kupujemy  książki, szczególnie te dla dzieci. Dowodem na to jest sukces, który towarzyszy akcji promocyjnej sieci Biedronka

"Co się stanie na leśnej polanie...", książeczka autorstwa Renaty Piątkowskiej,  towarzysząca promocji "Gang Słodziaków" w największej sieci handlowej w Polsce,  rozeszła się już w nakładzie 350 tys. egzemplarzy. Biedronka chwali się, że ponad 200 tys. egzemplarzy zostało sprzedane, a kolejne 140 tys. klienci odebrali za darmo za zebrane naklejki. I to wszystko w miesiąc, gdyż akcja trwa od 27 sierpnia. 

Gang SłodziakówGang Słodziaków materiały prasowe

- Wyniki poziomu czytelnictwa, jak wskazuje w swoim raporcie Biblioteka Narodowa nie napawają optymizmem. Z tego właśnie powodu zdecydowaliśmy, by najnowsza akcja lojalnościowa Biedronki łączyła przyjemne z pożytecznym. Maskotki zachęcają więc do zabawy, a książka do rodzinnego czytania, bo nic tak, jak codzienne czytanie dzieciom, nie rozwija ich wyobraźni. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, a książkę już teraz można uznać za jeden z bestsellerów na polskim rynku - mówi Bartłomiej Jarzyna z Jeronimo Martins Polska, odpowiedzialny za ofertę książek w sieci. 

Książkę o gangu Słodziaków można kupić na dwa sposoby. Pierwsza opcja to kupno za 9,99  zł, a druga to wymiana 15 naklejek na darmową książkę (jedna naklejka przysługuje standardowo za zakupu na kwotę 40 zł). 

Biedronka chwali się, że w ciągu ostatnich trzech lat średnio rocznie sprzedaje 11 mln egzemplarzy książek. Regularnie organizowane są w ramach sieci promocje z książkami w promocyjnych cenach i nie dotyczy to tylko książek dla dzieci - zdarzają się również klasyczne dla literatury polskiej i światowej pozycje. 

Publikacje w atrakcyjnych cenach, umożliwiających ich zakup nawet osobom o przeciętnych dochodach, pojawiają się w promocjach także innych sieci handlowych. 

Piotr Cieszewski wniósł flagę Szlachetnej Paczki na Everest. O ks. Stryczku mówi: "To było jak zderzenie z pociągiem"

Więcej o: