Orbital Display to system zaprojektowany przez startup Vlada Sitnikova. Podstawą systemu orbitalnego mają być niewielkie satelity. Projekt zdefiniowałby na nowo pojęcie reklamy wielkoformatowej.
Cubesats – jak nazwano satelity – zostałyby umieszczone na wysokości ok. 500 km nad Ziemią. Model biznesowy jest prosty. Firmy, które chcą współpracować ze StartRocket wykupywałyby abonament. W zamian satelity wyświetlałyby na niebie ich logotypy, hasła reklamowe czy inne treści. Projekcja takich orbit brandów na nocnym niebie trwałaby ok. 6 minut w ramach pojedynczej sesji.
StartRocket chce uaktywnić system już w 2020 r. Pierwsze reklamy orbitalne pojawiłyby się rok później. Na ten moment nie ujawniono kosztów budowy i eksploatacji systemu. Nieznane są też cenniki dla potencjalnych klientów. Część komentatorów ma wątpliwości, czy system ma szansę się przyjąć. Padają pytania choćby o bezpieczeństwo ruchu lotniczego i regulacje prawne dot. użycia satelitów w celach komercyjnych.
***