Sztuczna inteligencja będzie rekrutować w PKO BP. Bank uruchomił chatbota

PKO BP we współpracy z polskim startupem Emplocity uruchomił narzędzie korzystające ze sztucznej inteligencji w procesie rekrutacji. Kandydaci będą rozmawiać z chatbotem, zostaną sprofilowani i dopasowani do rekrutacji prowadzonych przez bank.
Zobacz wideo

Kandydat podczas rozmowy na Messengerze będzie pytany przez bota o doświadczenie zawodowe, umiejętności, dyspozycyjność i oczekiwania finansowe.

Nowa rekrutacja

Na tej podstawie Emplobot – jak nazwano wirtualne narzędzie – stworzy profil kandydata. Mając komplet informacji przygotowanych przez system, rekruter szybko może podjąć decyzję i zaprosić kandydata na spotkanie. W zamyśle udział sztucznej inteligencji ma skrócić i uprościć proces rekrutacji.

Jako organizacja otwarta na innowacje, dbamy o wdrażanie nowoczesnych rozwiązań we wszystkich aspektach naszej działalności, w tym rekrutacji nowych pracowników. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kandydatów, proponujemy dialog w nowoczesnej i atrakcyjnej formie. Chatbot wdrożony wspólnie z Emplocity przeprowadzi wstępną rozmowę i dokona automatycznej selekcji aplikacji. Usługa dostępna jest dla każdego kandydata 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu

– powiedziała Joanna Czarnecka, dyrektor pionu zarządzania personelem PKO BP.

W poszukiwaniu innowacji

Pomysł na automatyzację naboru może przyjąć się w organizacjach prowadzących równolegle dużą liczbę rozproszonych procesów rekrutacyjnych. PKO BP podkreśla, że współpraca z firmą Emplocity to kolejny sukces platformy rozwoju innowacji i nowoczesnych technologii „Let's Fintech with PKO Bank Polski!”. Bank poprzez takie działania poszukuje perspektywicznych rozwiązań technologicznych.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa banku wyniosły 306,08 mld zł na koniec III kw. 2018 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.