"Gazeta Polska", "Do Rzeczy", "Sieci" z rekordowym spadkiem sprzedaży - nawet 30 proc. w dół

Najnowsze badania dotyczące czytelnictwa nie pozostawiają wątpliwości - prawicowe tygodniki odnotowują rekordowe duże spadki. Sięgają 30 proc.
Zobacz wideo

Wirtualne Media opublikowały najnowsze wyniki dotyczące sprzedaży tygodników. Uwagę zwracają wyraźnie słabsze wyniki tytułów określanych jako prawicowe. W zestawieniu nie brakuje tytułów, które mogą liczyć na spore budżety reklamowe od państwowych spółek kontrolowanych przez rząd PiS

Liderem spadków są "Sieci" wydawane przez Fratrię. Czwarty tygodnik w Polsce odnotował sprzedaż na poziomie ok. 36 tys. egzemplarzy. To wynik o 30 proc. gorszy niż rok wcześniej. 

"Gazeta Polska” - tu wydawcą jest Niezależne Wydawnictwo Polskie - osiągnęła sprzedaż na poziomie blisko 23 tys. W porównaniu z wynikami z poprzedniego roku to o 26,5 proc. gorzej. Drugi pod względem wielkości spadek sprawił, że "Gazeta Polska" spadła na siódme miejsce zestawienia. 

"Do Rzeczy", wydawany przez Orle Pióro, uzyskał średni wynik sprzedaży na poziomie 32 tys. Dało to tytułowi piąte miejsce w zestawieniu i drugie pod względem wielkości spadku, który wyniósł blisko 18 proc.

Spadek odnotował też "Wprost" - w tym wypadku wyniósł on niemal 10 proc. Sprzedaż tygodnika wyniosła średnio 15,7 tys. szt. 

Liderzy też ze spadkami

Na pierwszym miejscu zestawienia tygodników znalazł się "Gość Niedzielny". Średnia sprzedaż tytułu wyniosła 113 tys. egzemplarzy. I w tym wypadku jest ona niższa, ale o zaledwie 2,2 proc. 

Czytaj też: Media wspierające PiS hojnie obdarowane reklamami przez państwowe spółki. Jest raport

"Polityka", numer dwa rankingu, odnotowała spadek sprzedaży o 5 proc. - do poziomu 96 tys. egzemplarzy.

"Newsweek", trzeci na podium, sprzedawał średnio 85,5 tys. egzemplarzy. Tu mamy do czynienia ze wzrostem, jednak symbolicznym, bo wynoszącym 0,23 proc.