Poczta Polska chce podwoić przychody. W biedronkach stanie 200 automatów do odbioru paczek
Poczta Polska ma umowę ze SwipBox, duńskim dostawcą urządzeń i software'u do odbioru przesyłek kurierskich. W ramach pilotażowego projektu, SwipBox udostępni Poczcie Polskiej 200 automatów do odbioru przesyłek zlokalizowanych m.in w sklepach Biedronka, jak i w placówkach pocztowych. Paczkomaty, należące do InPostu, będą więc miały jeszcze więcej konkurencji.
Poczta Polska jest aktywnym uczestnikiem rynku eCommerce, który jest kluczowy dla polskiej gospodarki. Powiększanie naszej sieci jest warunkiem dalszego rozwoju biznesu kurierskiego. Dlatego podjęliśmy decyzję o dołączeniu pocztowych automatów do odbiorów przesyłek do naszej oferty. Konsekwentnie chcemy proponować naszym klientom kolejne miejsca odbioru zakupów internetowych
– mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej cytowany w komunikacie spółki.
Poczta Polska chce podwoić przychody
Rozwój sieci automatów pocztowych do odbioru paczek jest zgodny ze strategią Poczty Polskiej, która zakłada podwojenie przychodów z rynku paczkowego w perspektywie 2023 roku. Obecnie wynoszą one już prawie 1 miliard złotych rocznie.
Czytaj też: Biedronka otworzy stację benzynową przy sklepie. Ale nie dla klientów
Jak informuje Poczta na swojej stronie z badań wynika, że coraz większą popularnością cieszy się nie tylko możliwość odebrania przesyłki w wybranym punkcie, ale także w automatach.
Kanał dostaw przesyłek kurierskich do sieci urządzeń samoobsługowych stanowi istotną szansę na poprawę pozycji konkurencyjnej Poczty Polskiej na rynku usług paczkowych. Zapewnić też ma państwowej firmie m.in. pozyskanie nowych klientów, a w konsekwencji wzrost udziału Poczty Polskiej w rynku paczkowo-kurierskim.
Carrefour też będzie miał automaty
Warto podkreślić, że podobne porozumienie zawarł Carrefour Polska. SwipBox nawiązał współpracę w zakresie realizacji największego w Polsce automatu składającego się z ok. 100 skrytek na przesyłki kurierskie w hipermarkecie Carrefour w CH Targówek w Warszawie.
SwipBox to duński producent i operator automatów do odbioru przesyłek z własnym zapleczem programistycznym. Firma dostarcza od 2012 r. rozwiązania sprzętowe i software'owe dla logistyki, branży retail oraz detalistów i konsumentów.
-
Ulga na dziecko nie dla wszystkich. Kluczowe progi dochodowe. Ile wynoszą w przypadku PIT za 2020 rok?
-
Minister Finansów z apelem do Polaków. "Wyciągajmy oszczędności i używajmy na konsumpcję i inwestycje"
-
Polska i Wielka Brytania po brexicie. Anna Clunes: ogromne szanse, szczególnie w dziedzinie handlu
-
McDonalds potwierdza: Od teraz promocyjne zestawy tylko z wodą, cola zniknęła. Przez podatek cukrowy
-
Rządowy pełnomocnik ds. szczepień: Pfizer zmienił zasady gry. Mamy odpowiedź koncernu
- Akcja #SzczepimySię. Rząd ostrzega przed fałszywymi profilami na Twitterze
- Google może "zbanować" Australię. Firma grozi wyłączeniem swoich usług. "Nie odpowiadamy na groźby"
- Przez "bestię ze Wschodu" wzrosły ceny prądu. Kiedy zobaczymy podwyżkę na rachunkach?
- Imperium Donalda Trumpa ma kłopoty. Pandemia uderzyła mocno. Duże spadki przychodów, choć jest wyjątek
- Biden usunął z Gabinetu Owalnego słynny "czerwony przycisk". Trump używał go do zamawiania Coca-Coli