Poczta Polska chce podwoić przychody. W biedronkach stanie 200 automatów do odbioru paczek

Poczta Polska zawarła porozumienie z duńskim producentem automatów do nadawania i odbierania przesyłek. Maszyny staną w sklepach sieci Biedronka. Narodowy operator pocztowy zapowiada, że podpisanie umowy to jeden z elementów jego strategii, który ma zapewnić podwojenie przychodów.
Zobacz wideo

Poczta Polska ma umowę ze SwipBox, duńskim dostawcą urządzeń i software'u do odbioru przesyłek kurierskich. W ramach pilotażowego projektu, SwipBox udostępni Poczcie Polskiej 200 automatów do odbioru przesyłek zlokalizowanych m.in w sklepach Biedronka, jak i w placówkach pocztowych. Paczkomaty, należące do InPostu, będą więc miały jeszcze więcej konkurencji. 

Poczta Polska jest aktywnym uczestnikiem rynku eCommerce, który jest kluczowy dla polskiej gospodarki. Powiększanie naszej sieci jest warunkiem dalszego rozwoju biznesu kurierskiego. Dlatego podjęliśmy decyzję o dołączeniu pocztowych automatów do odbiorów przesyłek do naszej oferty. Konsekwentnie chcemy proponować naszym klientom kolejne miejsca odbioru zakupów internetowych

– mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej cytowany w komunikacie spółki. 

Poczta Polska chce podwoić przychody

Rozwój sieci automatów pocztowych do odbioru paczek jest zgodny ze strategią Poczty Polskiej, która zakłada podwojenie przychodów z rynku paczkowego w perspektywie 2023 roku. Obecnie wynoszą one już prawie 1 miliard złotych rocznie.

Czytaj też: Biedronka otworzy stację benzynową przy sklepie. Ale nie dla klientów

Jak informuje Poczta na swojej stronie z badań wynika, że coraz większą popularnością cieszy się nie tylko możliwość odebrania przesyłki w wybranym punkcie, ale także w automatach.

Kanał dostaw przesyłek kurierskich do sieci urządzeń samoobsługowych stanowi istotną szansę na poprawę pozycji konkurencyjnej Poczty Polskiej na rynku usług paczkowych. Zapewnić też ma państwowej firmie m.in. pozyskanie nowych klientów, a w konsekwencji wzrost udziału Poczty Polskiej w rynku paczkowo-kurierskim.

Carrefour też będzie miał automaty

Warto podkreślić, że podobne porozumienie zawarł Carrefour Polska. SwipBox nawiązał współpracę w zakresie realizacji największego w Polsce automatu składającego się z ok. 100 skrytek na przesyłki kurierskie w hipermarkecie Carrefour w CH Targówek w Warszawie.

SwipBox to duński producent i operator automatów do odbioru przesyłek z własnym zapleczem programistycznym. Firma dostarcza od 2012 r. rozwiązania sprzętowe i software'owe dla logistyki, branży retail oraz detalistów i konsumentów.

Zobacz wideo