Drogi. GDDKiA dostała pozwolenie na dwa odcinki S7 na Mazowszu. Koszt inwestycji to prawie 830 mln zł

"Wojewoda Mazowiecki wydał kolejne decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Tym razem dotyczą one dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 Strzegowo - Pieńki i Pieńki - Płońsk" - podała Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad (GDDKiA). Decyzje zostały wydane pod rygorem natychmiastowej wykonalności, więc prace budowlane powinny rozpocząć się jeszcze we wrześniu.

Projekt zakłada budową dwóch odcinków trasy S7 na Mazowszu o łącznej długości 35,7 km. Odcinek Strzegowo-Pieńki wyniesienie ok. 22 km, Pieńki-Płońsk - ok. 13,7 km. Są to dwa z łącznie czterech odcinków S7 na Mazowszu, na które GDDKiA podpisała już umowy (inne to: Napierki-Mława o długości ok. 14 km oraz Mława-Strzegowo o długości ok. 21,5 km).

Inwestycja za ponad 800 mln zł

Inwestycja polegać będzie na budowie drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. (...) Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś)

- zapewnia GDDKiA.

Wyłonionym w przetargu wykonawcą prac jest firma Strabag, która wybuduje odcinki Strzegowo-Pieńki w cenie 516 mln zł oraz Pieńki-Płońsk za kwotę 311,7 mln zł. Wykonawca zobowiązał się do 10-letniej gwarancji na wykonane roboty oraz oddania inwestycji w ciągu 34 miesięcy - planowy termin zakończenia prac to II kwartał 2021 r.

>>> W Norwegii powstaje podwodna autostrada. Sprawdź jak będzie wyglądać.

Zobacz wideo

S10 i obwodnica Warszawy

Kilka dni temu GDDKiA pokazała przybliżyła inną kosztowną inwestycję, prezentując aż cztery warianty trasy S10 oraz projekt obwodnicy autostradowej Warszawy. Opracowanie projektów dla S10, która w zamyśle ma łączyć się z obwodnicą stolicy zajęło GDDKiA rok. Koszt całościowy - w zależności od wariantu - to nawet 25 mld zł. W kolejnych etapach jeden z wybranych wariantów zostanie skierowany do Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego, dalszych analiz i kosztorysowania w oczekiwaniu na decyzje środowiskowe. Prace nad  ostatecznym sfinalizowaniem inwestycji zaplanowano na lata 2026-2029.

Więcej o: