Projekt zakłada budową dwóch odcinków trasy S7 na Mazowszu o łącznej długości 35,7 km. Odcinek Strzegowo-Pieńki wyniesienie ok. 22 km, Pieńki-Płońsk - ok. 13,7 km. Są to dwa z łącznie czterech odcinków S7 na Mazowszu, na które GDDKiA podpisała już umowy (inne to: Napierki-Mława o długości ok. 14 km oraz Mława-Strzegowo o długości ok. 21,5 km).
Inwestycja polegać będzie na budowie drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. (...) Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś)
- zapewnia GDDKiA.
Wyłonionym w przetargu wykonawcą prac jest firma Strabag, która wybuduje odcinki Strzegowo-Pieńki w cenie 516 mln zł oraz Pieńki-Płońsk za kwotę 311,7 mln zł. Wykonawca zobowiązał się do 10-letniej gwarancji na wykonane roboty oraz oddania inwestycji w ciągu 34 miesięcy - planowy termin zakończenia prac to II kwartał 2021 r.
Kilka dni temu GDDKiA pokazała przybliżyła inną kosztowną inwestycję, prezentując aż cztery warianty trasy S10 oraz projekt obwodnicy autostradowej Warszawy. Opracowanie projektów dla S10, która w zamyśle ma łączyć się z obwodnicą stolicy zajęło GDDKiA rok. Koszt całościowy - w zależności od wariantu - to nawet 25 mld zł. W kolejnych etapach jeden z wybranych wariantów zostanie skierowany do Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego, dalszych analiz i kosztorysowania w oczekiwaniu na decyzje środowiskowe. Prace nad ostatecznym sfinalizowaniem inwestycji zaplanowano na lata 2026-2029.