Budowana, 16-kilometrowa droga to pierwszy odcinek przedłużający obecną A1 idącą od strony Łodzi w kierunku województwa śląskiego. Obecnie na całej długości trzypasmowej autostrady prowadzone są roboty ziemne.
Wykonane zostały już pierwsze odcinki warstw konstrukcyjnych jezdni i przebudowy kolizji wodociągowej, trwają przebudowy kolizji energetycznych. Budowana jest nowa kanalizacja deszczowa. Trwają prace na pierwszych czterech wiaduktach w ciągu autostrady i nad autostradą. Trwają też prace na 19 z 26 przepustów skrzynkowych
- podał wykonawca, firma Budimex.
Codziennie na placu budowy pracuje ponad setka jednostek sprzętowo-transportowych. Po zakończeniu prac kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy dwukierunkowe pasy ruchu, każdy o dwóch betonowych jezdniach oraz dodatkowo pas awaryjny. Co więcej, z węzła Piotrków Trybunalski Zachód kierowcy zyskają zjazd z Łodzi w kierunku Warszawy i z Warszawy do Łodzi.
Umowa na zaprojektowanie i wykonaniu inwestycji została podpisana między konsorcjum firm Budimex i Strabag z łódzkim oddziałem GDDKiA w lipcu 2018 r. Prace na obecnym odcinku trwają od kwietnia 2019 r. Jak dotąd ruch odbywa się na starej części drogi, a całość projektu wykonawca planuje sfinalizować do końca września 2021 r. Zgodnie z umową wykonawca udzieli 7-letniej gwarancji na wykonane prace.