Ruszyły wypłaty dla klientów biura Neckermann Polska. Ponad 19 tys. osób czeka na pieniądze

Towarzystwo ubezpieczeniowe Allianz Partners, gwarant Neckermann Polska, wypłaciło już pieniądze pierwszym klientom upadłego biura podróży. Jednocześnie apeluje o cierpliwość, bo zwrot środków należy się ponad 19 tys. osób.
Zobacz wideo

Jak informuje Allianz Partners, pierwsi klienci wpłacone środki za niewykorzystane wyjazdy z Neckermann Polska otrzymali na konta już we wtorek 1 października. Jednocześnie jednak Tomasz Frączek, dyrektor polskiego oddziału towarzystwa ubezpieczeniowego, apeluje do klientów upadłego biura podróży o cierpliwość. Informuje, że łączna liczba osób, która nie miała szans wyjechać na urlop z Neckermannem to ponad 19 tys.

Zresztą warto pamiętać, że zgodnie z prawem, od momentu zgłoszenia roszczeń do momentu wypłaty środków może minąć nawet 60 dni - po 30 dni na rozpatrzenie zgłoszenia i wypłatę roszczenia. 

Zainteresowanie zwrotami pieniędzy jest bardzo duże - co oczywiście nie dziwi. Allianz Partners informuje, że w ciągu trzech dni jego pracownicy odebrali ponad 3,5 tys. telefonów od klientów Neckermanna.

Jak otrzymać zwrot pieniędzy?

Wszyscy klienci, którzy opłacili wczasy z Neckermannem (lub wpłacili zaliczkę), a nie udali się na nie z powodu bankructwa biura, mogą zgłaszać się do Allianz Partners po zwrot pieniędzy. W tym celu powinni skontaktować się ze spółką telefonicznie pod numerem +48 22 563 11 00 lub mailowo pod adresem nm.odwolanie@allianz.com.

Dla klientów, którzy zgłaszają do nas roszczenia, w związku z odwołaniem podróży, przygotowaliśmy specjalny on-linowy formularz. Każdy klient, który do nas zadzwonił lub wysłał maila z dokumentami, otrzymuje indywidualny link. Po otwarciu i wypełnieniu niezbędnych pól wystarczy wcisnąć klawisz ‘zapisz’ i formularz automatycznie przekazywany jest do Allianz Partners. Przyśpiesza to proces likwidacji szkód, a my możemy sprawniej dokonywać zwrotów

- mówi Piotr Krawczyk, dyrektor pionu operacyjnego. 

Nie stracisz na upadku biura podróży

W przypadku bankructwa jakiegokolwiek biura podróży (notowanego w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki), po pierwsze uruchamiana jest jego gwarancja ubezpieczeniowa. Z niej pokrywane są zarówno koszty pomocy zarówno osobom, które upadek biura podróży zastał już na wczasach, jak i zwroty pieniędzy dla osób dopiero czekając na wyjazd.

Gdyby środków z polisy zabrakło, resztę pieniędzy wypłaca Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Hipotetycznie, gdyby i jemu zabrakło pieniędzy na wszystkie wypłaty (choć to mało prawdopodobne), ma możliwość ich pozyskania np. od Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Czytaj też: Upadek Thomasa Cooka i Neckermann Polska. Czy można się uchronić przed plajtą biura podróży?

Więcej o: