Jak informuje Allianz Partners, pierwsi klienci wpłacone środki za niewykorzystane wyjazdy z Neckermann Polska otrzymali na konta już we wtorek 1 października. Jednocześnie jednak Tomasz Frączek, dyrektor polskiego oddziału towarzystwa ubezpieczeniowego, apeluje do klientów upadłego biura podróży o cierpliwość. Informuje, że łączna liczba osób, która nie miała szans wyjechać na urlop z Neckermannem to ponad 19 tys.
Zresztą warto pamiętać, że zgodnie z prawem, od momentu zgłoszenia roszczeń do momentu wypłaty środków może minąć nawet 60 dni - po 30 dni na rozpatrzenie zgłoszenia i wypłatę roszczenia.
Zainteresowanie zwrotami pieniędzy jest bardzo duże - co oczywiście nie dziwi. Allianz Partners informuje, że w ciągu trzech dni jego pracownicy odebrali ponad 3,5 tys. telefonów od klientów Neckermanna.
Wszyscy klienci, którzy opłacili wczasy z Neckermannem (lub wpłacili zaliczkę), a nie udali się na nie z powodu bankructwa biura, mogą zgłaszać się do Allianz Partners po zwrot pieniędzy. W tym celu powinni skontaktować się ze spółką telefonicznie pod numerem +48 22 563 11 00 lub mailowo pod adresem nm.odwolanie@allianz.com.
Dla klientów, którzy zgłaszają do nas roszczenia, w związku z odwołaniem podróży, przygotowaliśmy specjalny on-linowy formularz. Każdy klient, który do nas zadzwonił lub wysłał maila z dokumentami, otrzymuje indywidualny link. Po otwarciu i wypełnieniu niezbędnych pól wystarczy wcisnąć klawisz ‘zapisz’ i formularz automatycznie przekazywany jest do Allianz Partners. Przyśpiesza to proces likwidacji szkód, a my możemy sprawniej dokonywać zwrotów
- mówi Piotr Krawczyk, dyrektor pionu operacyjnego.
W przypadku bankructwa jakiegokolwiek biura podróży (notowanego w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki), po pierwsze uruchamiana jest jego gwarancja ubezpieczeniowa. Z niej pokrywane są zarówno koszty pomocy zarówno osobom, które upadek biura podróży zastał już na wczasach, jak i zwroty pieniędzy dla osób dopiero czekając na wyjazd.
Gdyby środków z polisy zabrakło, resztę pieniędzy wypłaca Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Hipotetycznie, gdyby i jemu zabrakło pieniędzy na wszystkie wypłaty (choć to mało prawdopodobne), ma możliwość ich pozyskania np. od Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
Czytaj też: Upadek Thomasa Cooka i Neckermann Polska. Czy można się uchronić przed plajtą biura podróży?