Projekt będący częścią „Kampanii edukacyjno-informacyjnych" ma za zadanie przybliżyć Polakom jak funkcjonuje technologia cyfrowa na czterech płaszczyznach: e-usługi, bezpieczeństwo w sieci, jakość życia i programowanie. W dobie postępującej cyfryzacji oswojenie z nią nieprzekonanych osób jest jednym z ważniejszych zadań, jakie czekają przed resortem.
"e-Polak potrafi!". Ministerstwo Cyfryzacji przygotowuje do rewolucji cyfrowej
W ostatnich latach coraz większa liczba Polaków regularnie korzysta z internetu, załatwiając przy tym także sprawy urzędowe. W wielu regionach kraju znajdują się jednak osoby, najczęściej starsze, które nie są przekonane do nowoczesnych technologii. W najbliższych dniach na antenach TVP, TVN oraz Polsatu zaprezentowane zostaną spoty, które będą zachęcać do załatwiania spraw urzędowych przez internet.
To nie ulega wątpliwości: jesteśmy świadkami cyfrowej rewolucji. Dlatego zachęcamy Polaków, by chcieli i umieli z niej w pełni korzystać. W kampanii będziemy informować, edukować i pomagać w zrozumieniu tajników nowych technologii. Pomogą nam w tym ambasadorzy, influencerzy, psycholodzy i inni eksperci. Wszystko po to, by przekonać nieprzekonanych, że e-Polak potrafi, bo takie właśnie jest hasło tej kampanii.
- mówi o programie Marek Zagórski, szef resortu.
Poza promowaniem korzystania z technologii cyfrowej w załatwieniu spraw urzędowych, kampania skupi się m.in. na bezpieczeństwie w sieci. Ministerstwo chce zwrócić uwagę rodziców na to, że internet, choć przydatny, nie zawsze jest bezpieczny. Będzie to dopełnienie działającej od sierpnia br. akcji "Nie zagub dziecka w sieci".
Czytaj także: Początek roku szkolnego za nami. Oto kilka aplikacji, które przydadzą się wam podczas nauki [TOPappki]
Kampania jest częścią projektu "Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych" realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK do końca 2020 r.