Połączenie obu nitek tunelu jest potwierdzeniem tego, że praca nad budową zakopianki odbywa się zgodnie z planem. Miesiąc temu minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk, zapowiedział, że ten etap budowy drogi S7 zakończy się właśnie w październiku. Jak donosi "Gazeta Krakowska", na razie informacja nie jest potwierdzona, ale wszystko wskazuje, że do połączenia północnej z południową nitką tunelu dojdzie 23 bądź 24 października.
Zakopianka. 2-kilometrowy tunel połączy dwa fragmenty drogi ekspresowej S7
Tunel o długość 2 kilometrów połączy ze sobą dwa fragment zakopianki, z Rabki do Skomielnej Białej oraz z Lubonia do Naprawy. Pierwszy został oddany do użytku we wrześniu br. Drugi ma zostać wykończony do końca br. Tunel wydrążony pod górą Luboń Mały również czekają prace wykończeniowy, a jego druga nitka powstanie w przyszłym roku.
Zakopianka. Nowe trasa, stare problem z korkami
Pod koniec września oddano do użytku fragment drogi S7 z Rabki do Skomielnej Białej. Okazało się jednak, że nie rozwiązało to problemów z korkami, o których w kontekście zakopianki słyszymy od lat. Spowodowane to było tym, że kierowcy jadący w stronę Krakowa, by wrócić na "starą" zakopiankę, muszą na rondzie w Skomielnej Białej ustąpić pierwszeństwa wszystkim tym, którzy przemieszczają się w kierunku stolicy Tatr.
Nowy odcinek zakopianki - mapka/Fot.: GDDKiA Nowy odcinek zakopianki - mapka/Fot.: GDDKiA
Wykonawcą tunelu, jak i całej trasy jest włoska firma Astaldi. Deklaruje one, że będzie ona gotowa w połowie 2021 r. Jej koszt wyniesie ok. 2,5 mld zł. - Droga ta pozwoli szybko dojechać w góry. Będzie silnikiem napędowym dla regionu i gospodarki - zapowiadał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Dowiedz się więcej: PiS obiecuje 100 obwodnic. Plan ma być gotowy tuż po wyborach. "Może to być program co najmniej do 2030 r."