Zakopianka. "GK" nieoficjalnie: Połączenie dwóch nitek tunelu jeszcze w tym tygodniu

Praca nad budową zakopianki wre. Inżynierowie budujący tunel pod górą Luboń Mały jeszcze w tym tygodniu połączą jego obie nitki - informuje nieoficjalnie "Gazeta Krakowska". To kolejny krok, który przybliża nas do ukończenia trasy S7.
Zobacz wideo

Połączenie obu nitek tunelu jest potwierdzeniem tego, że praca nad budową zakopianki odbywa się zgodnie z planem. Miesiąc temu minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk, zapowiedział, że ten etap budowy drogi S7 zakończy się właśnie w październiku. Jak donosi "Gazeta Krakowska", na razie informacja nie jest potwierdzona, ale wszystko wskazuje, że do połączenia północnej z południową nitką tunelu dojdzie 23 bądź 24 października. 

Zakopianka. 2-kilometrowy tunel połączy dwa fragmenty drogi ekspresowej S7

Tunel o długość 2 kilometrów połączy ze sobą dwa fragment zakopianki, z Rabki do Skomielnej Białej oraz z Lubonia do Naprawy. Pierwszy został oddany do użytku we wrześniu br. Drugi ma zostać wykończony do końca br. Tunel wydrążony pod górą Luboń Mały również czekają prace wykończeniowy, a jego druga nitka powstanie w przyszłym roku.

Zakopianka. Nowe trasa, stare problem z korkami 

Pod koniec września oddano do użytku fragment drogi S7 z Rabki do Skomielnej Białej. Okazało się jednak, że nie rozwiązało to problemów z korkami, o których w kontekście zakopianki słyszymy od lat. Spowodowane to było tym, że kierowcy jadący w stronę Krakowa, by wrócić na "starą" zakopiankę, muszą na rondzie w Skomielnej Białej ustąpić pierwszeństwa wszystkim tym, którzy przemieszczają się w kierunku stolicy Tatr. 

Nowy odcinek zakopianki - mapka/Fot.: GDDKiANowy odcinek zakopianki - mapka/Fot.: GDDKiA Nowy odcinek zakopianki - mapka/Fot.: GDDKiA

Wykonawcą tunelu, jak i całej trasy jest włoska firma Astaldi. Deklaruje one, że będzie ona gotowa w połowie 2021 r. Jej koszt wyniesie ok. 2,5 mld zł. - Droga ta pozwoli szybko dojechać w góry. Będzie silnikiem napędowym dla regionu i gospodarki - zapowiadał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. 

Dowiedz się więcej: PiS obiecuje 100 obwodnic. Plan ma być gotowy tuż po wyborach. "Może to być program co najmniej do 2030 r."