Proceder ten jest dość częstym zjawiskiem, gdyż bardzo często klienci nie zdają sobie sprawy z tego, że bez ich uprzedniej zgody, przedstawiciele firm nie mogą stosować telemarketingu. Kolejną nieuczciwą spółką okazała się Arstele - informuje UOKiK.
UOKiK nakłada 70 tys. kary
Jak ustalił UOKiK, telemarketerzy dzwonili do ludzi i zapraszali na udział w badaniu w ramach "Akademii Zdrowia". Przedstawiciele firmy nie informowali jednak o tym, że podczas spotkania będzie odbywać się sprzedaż produktów, nie posiadali również zgody osób na przekazywanie informacji o treściach marketingowych. Co ciekawe, badanie, na które zapraszali organizowane było przez firmę VGET POLSKA, ukaraną w lipcu br. za nieuczciwe praktyki podczas pokazów handlowych.
UOKiK zdecydował się nałożyć na spółkę karę w wysokości ok 70 tys. zł, a także nakazał zaprzestania nieuczciwej praktyki. Decyzję podjął na podstawie art. 172 prawa telekomunikacyjnego.
Przypominamy, że każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego, powinien mieć na to jego wyraźną, wcześniejszą zgodę. Wynika to z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Nie można o nią pytać na początku rozmowy.
- czytamy w komunikacie wystosowany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Taki proceder nie jest jednak pierwszyzną. Podobnego czynu pod koniec 2018 r. dopuściła się spółka ACS Medica ze Śremu, a w połowie maja br. UOKiK poinformował natomiast o karze dla spółki Smaki i Zdrowie.
Czytaj także: Telestrada zostanie sprawdzona przez UOKiK. "Przedstawiciele mogli wprowadzać konsumentów w błąd"