Kolejny odcinek zakopianki ma być gotowy w tym roku. "To bardzo ciężkie do wykonania"

Jeszcze w tym roku, według deklaracji GDDKiA, kierowcy będą mogli skorzystać z nowego odcinka zakopianki. Chodzi o odcinek o długości 7,6 km na trasie Lubień - Naprawa. Czy ten fragment S7 powstanie na czas? Według lokalnych mediów, będzie to bardzo trudne do wykonania.
Zobacz wideo

GDKKiA zapowiada, że jeszcze w tym roku gotowy ma być kolejny odcinek zakopianki. Chodzi o fragment drogi S7 Lubień - Naprawa liczący ok. 7,6 km. Jeden z trzech odcinków na trasie Lubień-Rabka Zdrój. To trasa, na której wcześniej odnotowano problemy. W maju doszło bowiem do podpisania aneksu pomiędzy GDDKiA a włoską spółką Salini. Okazało się bowiem, że konieczne jest przeprowadzenie dodatkowych prac, z związku z tym ich harmonogram uległ zmianie. 

Pod koniec września przekazano kierowcom fragment Skomielna Biała - Chabówka, który liczy 6,1 km. Oprócz dwujezdniowej drogi, składa się on z dwóch węzłów drogowych (Skomielna Biała i Zabornia), wiaduktów i estakad. GDDKiA podkreślała wtedy, że najwyższe podpory na estakadzie w Skomielnej mają po 50 m wysokości.

Nowy odcinek zakopianki - mapka/Fot.: GDDKiANowy odcinek zakopianki - mapka/Fot.: GDDKiA Nowy odcinek zakopianki - mapka/Fot.: GDDKiA

Do wybudowania pozostały dwa inne odcinki. Pierwszy liczy 7,6 km i biegnie na trasie Lubień - Naprawa. GDDKiA zapowiada, że odda ten odcinek jeszcze w tym roku.

"W listopadzie drogowcy planują przełożenie ruchu na lewą i częściowo prawą nitkę pierwszego odcinka nowej zakopianki między Lubniem a Naprawą" - twierdziła Iwona Mikrut, rzecznik prasowy krakowskiej GDDKiA w rozmowie z "Gazetą Krakowską".

Kolejny fragment zakopianki jeszcze w tym roku? "Bardzo ciężkie do wykonania"

Teraz pojawiły się wątpliwości, czy oddanie tego odcinka w zapowiadanym czasie powiedzie się. "Patrząc na lotnicze zdjęcia z placu budowy, które opublikowała właśnie GDDKiA będzie to bardzo ciężkie do wykonania nawet przyjmując fakt, że ruch miejscami będzie odbywał się tu tylko jednym pasem" - stwierdza "Gazeta Krakowska".

Oprócz dwujezdniowej drogi klasy S, obejmuje on bowiem budowę m.in. dwóch Miejsc Obsługi Pasażerów (Lubień i Krzeczów), 10 obiektów inżynierskich oraz sześciu małych obiektów mostowych na potoku Krzywańskim. Najdłuższa estakada nad drogami dojazdowymi i ciekami w Lubniu ma 573 m długości, wiadukt w Krzeczowie 402 m, a estakada w Naprawie 396 m. Aktualnie trwają zintensyfikowane prace budowlane, by jeszcze tym roku dopuścić ruch po jednej jezdni w dwóch kierunkach.

Czytaj też: Zakopianka. Korki na nowo wybudowanym odcinku S7 przez zator na rondzie. Jest coraz gorzej 

Drugi odcinek trasy obejmuje Naprawę i - Skomielnę Białą. Odcinek liczy trzy kilometry, z czego dwa zajmuje tunel. Drogowcy podkreślają, że z uwagi na konstrukcję obiektu mówić możemy w zasadzie o dwóch tunelach, czy też jednym podwójnym. Na tym odcinku powstaje także jeden wiadukt, przed północnym portalem tunelu, o długości 321 m.

Poprosiliśmy GDDKiA o informacje dotyczące najnowszych postępów na budowie. Tekst zostanie zaktualizowany.