Kilka milionów Polaków bez dostępu do bankowości internetowej i mobilnej przez cały długi weekend

Na długi weekend bank BNP Paribas zaplanował proces migracji klientów przejętego Raiffeisen Banku do nowych systemów. W związku z tym kilka milionów osób przez trzy dni nie będzie mogła skorzystać m.in. z bankowości internetowej czy mobilnej banku, wpłatomatów oraz niektórych funkcji infolinii. Karty płatnicze powinny działać bez zastrzeżeń. Podobna sytuacja dotyczy klientów Banku Millennium i eurobanku.
Zobacz wideo

Co i jak długo będzie niedostępne w BNP Paribas?

Ograniczenia rozpoczną się już w piątek 8 listopada wczesnym popołudniem. O 13:00 zamknięte zostaną wszystkie placówki BNP Paribas. Od godziny 22:00 w piątek aż do poniedziałku 11 listopada włącznie nie będzie możliwe z kolei m.in. logowanie do systemów bankowości internetowej i do aplikacji mobilnej. W związku z tym nie będzie możliwy nie tylko np. podgląd salda na rachunku (zresztą w bankomatach także) czy historii operacji, ale także realizacja przelewów, płatności BLIK-iem czy płatności z góry w sklepach internetowych (tzw. płatności pay-by-link).

Także od 22:00 w piątek aż przez cały długi weekend klienci nie wpłacą także gotówki we wpłatomatach sieci BNP Paribas i Euronet.

Już od 15:00 w piątek klienci banku nie zrealizują transakcji na infolinii. Infolinia będzie działać wyłącznie w trybie informacyjnym, a także będzie prowadziła zastrzeganie kart. 

Problemy będą mieli zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi. Część utrudnień m.in. dla klientów biznesowych czy inwestorów rozpocznie się wcześniej w piątek, o godzinie 15:00.

Utrudnienia w dostępie do bankowości internetowej będą dotyczyć także klientów BGŻ Optima, tj. oszczędnościowej platformy BNP Paribas. 

Jak wynika z danych branżowego portalu prnews.pl, na koniec czerwca br. BNP Paribas miał blisko 3,8 mln klientów.

Klienci BNP Paribas bez problemów z kartami

Klienci BNP Paribas nie powinni mieć za to przez cały długi weekend problemów z płatnościami kartami (także w internecie) oraz wypłatami z bankomatów.

Tak jak napisaliśmy, w razie potrzeby zastrzegą także utraconą kartę płatniczą na infolinii. 

Utrudnienia w BNP Paribas związane z fuzją

Weekendowe utrudnienia w BNP Paribas są związane z procesem migracji do systemów banku rachunków klientów Raiffeisen Polbanku, przejętego pod koniec zeszłego roku. Jak tłumaczy bank, będzie to ostatni etap całej operacji przejęcia, teraz wszystkie produkty klientów dawnego Raiffeisena. Systemy bankowe zostaną ujednolicone, co pozytywnie wpłynie także na bezpieczeństwo klientów.

Problemy także dla klientów Banku Millennium i eurobanku

Także z powodu fuzji problemy z dostępem do bankowości elektronicznej będą mieli klienci Banku Millennium i eurobanku. W związku z pracami zmierzającymi do połączenia systemów obydwu instytucji od godz. 5:30 9 listopada do późnych godzin wieczornych 11 listopada niedostępne dla klientów banków będą: Millenet i aplikacja mobilna, płatności BLIK i przez Internet, możliwość aktywacji kart oraz operacje w oddziałach i przez TeleMillennium. Co więcej, utrudnienia mogą wystąpić także podczas płatności zbliżeniowych telefonem (HCE). 

Karty, płatności kartą w internecie, bankomaty i wpłatomaty mają działać prawidłowo. Możliwe będzie także telefoniczne zastrzeżenie karty. Banki zachęcają jednocześnie do wcześniejszego wykonania ważnych przelewów.

Od wtorku 12 listopada klienci znów będą mogli korzystać ze wszystkich funkcjonalności bankowości internetowej i mobilnej.