Kilka milionów Polaków bez dostępu do bankowości internetowej i mobilnej przez cały długi weekend
Co i jak długo będzie niedostępne w BNP Paribas?
Ograniczenia rozpoczną się już w piątek 8 listopada wczesnym popołudniem. O 13:00 zamknięte zostaną wszystkie placówki BNP Paribas. Od godziny 22:00 w piątek aż do poniedziałku 11 listopada włącznie nie będzie możliwe z kolei m.in. logowanie do systemów bankowości internetowej i do aplikacji mobilnej. W związku z tym nie będzie możliwy nie tylko np. podgląd salda na rachunku (zresztą w bankomatach także) czy historii operacji, ale także realizacja przelewów, płatności BLIK-iem czy płatności z góry w sklepach internetowych (tzw. płatności pay-by-link).
Także od 22:00 w piątek aż przez cały długi weekend klienci nie wpłacą także gotówki we wpłatomatach sieci BNP Paribas i Euronet.
Już od 15:00 w piątek klienci banku nie zrealizują transakcji na infolinii. Infolinia będzie działać wyłącznie w trybie informacyjnym, a także będzie prowadziła zastrzeganie kart.
Problemy będą mieli zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi. Część utrudnień m.in. dla klientów biznesowych czy inwestorów rozpocznie się wcześniej w piątek, o godzinie 15:00.
Utrudnienia w dostępie do bankowości internetowej będą dotyczyć także klientów BGŻ Optima, tj. oszczędnościowej platformy BNP Paribas.
Jak wynika z danych branżowego portalu prnews.pl, na koniec czerwca br. BNP Paribas miał blisko 3,8 mln klientów.
Klienci BNP Paribas bez problemów z kartami
Klienci BNP Paribas nie powinni mieć za to przez cały długi weekend problemów z płatnościami kartami (także w internecie) oraz wypłatami z bankomatów.
Tak jak napisaliśmy, w razie potrzeby zastrzegą także utraconą kartę płatniczą na infolinii.
Utrudnienia w BNP Paribas związane z fuzją
Weekendowe utrudnienia w BNP Paribas są związane z procesem migracji do systemów banku rachunków klientów Raiffeisen Polbanku, przejętego pod koniec zeszłego roku. Jak tłumaczy bank, będzie to ostatni etap całej operacji przejęcia, teraz wszystkie produkty klientów dawnego Raiffeisena. Systemy bankowe zostaną ujednolicone, co pozytywnie wpłynie także na bezpieczeństwo klientów.
Problemy także dla klientów Banku Millennium i eurobanku
Także z powodu fuzji problemy z dostępem do bankowości elektronicznej będą mieli klienci Banku Millennium i eurobanku. W związku z pracami zmierzającymi do połączenia systemów obydwu instytucji od godz. 5:30 9 listopada do późnych godzin wieczornych 11 listopada niedostępne dla klientów banków będą: Millenet i aplikacja mobilna, płatności BLIK i przez Internet, możliwość aktywacji kart oraz operacje w oddziałach i przez TeleMillennium. Co więcej, utrudnienia mogą wystąpić także podczas płatności zbliżeniowych telefonem (HCE).
Karty, płatności kartą w internecie, bankomaty i wpłatomaty mają działać prawidłowo. Możliwe będzie także telefoniczne zastrzeżenie karty. Banki zachęcają jednocześnie do wcześniejszego wykonania ważnych przelewów.
Od wtorku 12 listopada klienci znów będą mogli korzystać ze wszystkich funkcjonalności bankowości internetowej i mobilnej.
-
Nocne zmiany w programie szczepień. Sprawdzisz online, czy możesz się zarejestrować. Bez logowania
-
Przedszkola i żłobki zamknięte na dłużej? Nieoficjalnie: Rząd wysłał sygnał
-
Kędzierski: Będzie, jak było, tyle że bardziej. Z pandemią Polska przegrała
-
Rząd przerwał budowę elektrowni w Ostrołęce, Sasin wskazał winnego. Tym razem nie Tuska
-
Spada zainteresowanie szczepionkami. 20 proc. Polaków wcale nie chce się szczepić przeciwko COVID-19
- Niemiecka prasa znów o "małym cudzie" w polskiej gospodarce. "Polska radzi sobie nadzwyczaj dobrze"
- A jednak rewolucja. Podatkowa. Wiceminister: Zależy nam, by osoby najmniej zarabiające płaciły najmniej
- Jak partia Ziobry zagłosuje ws. Funduszu Odbudowy? Minister finansów z apelem. "Samobójcze posunięcie"
- Hiszpanie skrzykują się na "piżamowe party" od 6 rano. Chcą pomóc właścicielom barów i restauracji
- Jeszcze nigdy nie było zajętych tyle respiratorów. Jakby potrzebowała ich cała Łeba czy Rzgów