Poczta Polska rzuci wyzwanie InPostowi? Automaty pocztowe powstaną w... blokach

Poczta Polska chce być konkurencyjna dla firm kurierskich oraz paczkomatowych. Dlatego też państowy doręczyciel zamierza przejąć startup Pakomatic, który montuje automaty pocztowe bezpośrednio w blokach mieszkalnych.

Jak podaje "Puls Biznesu", Poczta Polska planuje przejąć białostocki startup Pakomatic, który specjalizuje się w instalacji automatów w blokach mieszkaniowych w porozumieniu ze spółdzielniami mieszkaniowymi. Dzięki temu państwowa spółka chce zyskać na innowacyjności, a także wyprzeć najpoważniejszych konkurentów na rynku doręczycieli. 

Poczta Polska chce mocniej wejść na rynek paczkomatów. Konkretnych dat na razie jednak brakuje

Spółka dostrzegła potencjał w startupie blisko dwa lata temu. Pakomatic został wyróżniony jako jeden z 9 najbardziej obiecujących projektów programu Gamma Rebels, który zorganizowała Poczta Polska we współpracy z HardGamma Ventures. Białostocka firma istnieje od 2017 r. i z każdym rokiem coraz prężniej się rozwija. Ubiegły rok zamknęła ze sprzedażą na poziomie 130 tys. zł, co było czterokrotnym wzrostem w skali 12 miesięcy. Innowacyjność projektu jest dostrzegana przez coraz więcej podmiotów, Pakomatic współpracuje z niektórymi deweloperami, montując automaty w nowo powstałych blokach mieszkaniowych.

Zobacz wideo

Na razie nie wiadomo jednak, kiedy projekt wejdzie w życie. - Analizujemy funkcjonujące na rynku rozwiązania w obszarze ostatniej mili (bezpośrednie dostarczenie przesyłki do rąk odbiorcy - red.) Jednym z nich jest podmiot, z którym podjęliśmy współpracę w ramach programu GammaRebels - mówi "Pulsowi Biznesu" Justyna Siwek, rzeczniczka Poczty Polskiej.

>>>Dowiedz się więcej: InPost przed świętami umożliwi nadanie paczki w weekend. Uruchomił specjalną stronę

Sprzedaż lodów i kanapek, ale nie tylko. Jakie pomysły miała spółka w ostatnich miesiącach?

Państwowa spółka miała w ostatnich miesiącach różne pomysły na dotarcie do potencjalnych klientów. Informowaliśmy, że doręczyciel ma w planach sprzedaż kanapek, lodów oraz kawy w swoich placówkach. Sam pomysł montowania automatów pocztowych nie jest państwowemu doręczycielowi obcy. Tylko w obecnym roku Poczta Polska uruchomiła takowych 200 umiejscowionych m.in. w Biedronkach oraz we własnych placówkach.