Jak podaje "Puls Biznesu", Poczta Polska planuje przejąć białostocki startup Pakomatic, który specjalizuje się w instalacji automatów w blokach mieszkaniowych w porozumieniu ze spółdzielniami mieszkaniowymi. Dzięki temu państwowa spółka chce zyskać na innowacyjności, a także wyprzeć najpoważniejszych konkurentów na rynku doręczycieli.
Poczta Polska chce mocniej wejść na rynek paczkomatów. Konkretnych dat na razie jednak brakuje
Spółka dostrzegła potencjał w startupie blisko dwa lata temu. Pakomatic został wyróżniony jako jeden z 9 najbardziej obiecujących projektów programu Gamma Rebels, który zorganizowała Poczta Polska we współpracy z HardGamma Ventures. Białostocka firma istnieje od 2017 r. i z każdym rokiem coraz prężniej się rozwija. Ubiegły rok zamknęła ze sprzedażą na poziomie 130 tys. zł, co było czterokrotnym wzrostem w skali 12 miesięcy. Innowacyjność projektu jest dostrzegana przez coraz więcej podmiotów, Pakomatic współpracuje z niektórymi deweloperami, montując automaty w nowo powstałych blokach mieszkaniowych.
Na razie nie wiadomo jednak, kiedy projekt wejdzie w życie. - Analizujemy funkcjonujące na rynku rozwiązania w obszarze ostatniej mili (bezpośrednie dostarczenie przesyłki do rąk odbiorcy - red.) Jednym z nich jest podmiot, z którym podjęliśmy współpracę w ramach programu GammaRebels - mówi "Pulsowi Biznesu" Justyna Siwek, rzeczniczka Poczty Polskiej.
>>>Dowiedz się więcej: InPost przed świętami umożliwi nadanie paczki w weekend. Uruchomił specjalną stronę
Sprzedaż lodów i kanapek, ale nie tylko. Jakie pomysły miała spółka w ostatnich miesiącach?
Państwowa spółka miała w ostatnich miesiącach różne pomysły na dotarcie do potencjalnych klientów. Informowaliśmy, że doręczyciel ma w planach sprzedaż kanapek, lodów oraz kawy w swoich placówkach. Sam pomysł montowania automatów pocztowych nie jest państwowemu doręczycielowi obcy. Tylko w obecnym roku Poczta Polska uruchomiła takowych 200 umiejscowionych m.in. w Biedronkach oraz we własnych placówkach.