Spar szturmuje polski rynek. 100 nowych sklepów do połowy 2020 roku

Po przejęciu Piotra i Pawła, Spar zapowiada dalszą ofensywę. Popularna na świecie sieć sklepów chce mieć powyżej 100 placówek w połowie przyszłego roku.

Na przełomie września i października Spar oficjalnie przejął istniejącego od 30 lat Piotra i Pawła, który posiada 70 sklepów. Transakcja to jednak dopiero początek ofensywny. W najbliższej przyszłości można spodziewać się kolejnych przejęć, gdyż, jak zapowiada Tomasz Syller, prezes Wasz Sklep Spar w wywiadzie z portalem wiadomoscihandlowe.pl, kierowana przez niego firma do polowy 2020 r. zamierza otworzyć 100 nowych sklepów.

Spar z ponad setką sklepów do połowy 2020 r. Sieć ze sporym komfortem finansowym

Taka liczba to według Syllera dość konserwatywny scenariusz, gdyż po przejęciu Piotra i Pawła do wyrobienia założeń niezbędne jest przejęcie zaledwie 30 placówek. Spar cały czas rozmawia z potencjalnymi podmiotami. Niektóre z nich posiadają pojedyncze sklepy, inne nawet 40. Liczba nowych sklepów uzależniona jest więc od tego, z kim spółka znajdzie porozumienie. Sklepów pod szyldem Spar powinno jednak w Polsce przybywać, zwłaszcza, że sieć jest w bardzo dobrej kondycji finansowej. 

Znamy rynek, wiemy ile możemy zainwestować, jesteśmy w stanie skutecznie oszacować wartość firm działających na rynku, a także skalkulować stopę zwrotu z inwestycji. Mamy ogromny komfort, w przeciwieństwie do innych podmiotów w Polsce, które nie mają takiego komfortu i swobody w kreowaniu różnych scenariuszy rozwoju firmy

- zapewnił Tomasz Syller w rozmowie z Wiadomościami Handlowymi. 

Prezes spółki zapowiedział też, że Spar nie wykorzysta ostatnich problemów Tesco i nie będzie masowo przejmować sklepów należących do angielskiej sieci. Głównym powodem jest fakt, że Spar zainteresowany jest sklepami o powierzchni do 2 tys. mkw, natomiast Tesco to przeważnie placówki wielkopowierzchniowe

Zobacz wideo

Spar to holenderska firma założona w 1932. W 2017 r. dystrybutor posiadał sklepy w 48 krajach świata. Ponad 12 tys. punktów obsługuje każdego dnia około 13,5 miliona klientów. Warto wspomnieć, że w Polsce istnieje już sieć SPAR Polskiej Grupy Kapitałowej Bać-Pol, natomiast inwestycje dotyczą Spara należącego do SPAR Group Ltd z RPA. Pomiędzy obiema spółkami trwa sądowy spór o szyld. SPAR Polska uzyskała korzystne rozstrzygnięcia Sądu Okręgowego w Kielcach, według którego na terenie kraju pozwala się na uzyskanie prawa do znaku towarowego Spar innemu podmiotowi niż Spar Polska.