GDDKiA ogłosiła przetarg na fragment drogi S3 od Świnoujścia do Troszyna. To ostatni fragment całej ekspresówki - od Czech aż po Bałtyk - który nie jest jeszcze wybudowany lub w realizacji.
>>> Zobacz także: Spektakularna kradzież klejnotów w Dreźnie nie mogła być przypadkiem. Eksperci programu "Studio Biznes" oceniają gdzie teraz mogą znajdować się bezcenne klejnoty
Prace zostały podzielone na dwa osobne kontrakty. Pierwszy przebiegnie na trasie Świnoujście-Dargobądz (17 km), drugi z Dargobądzu do Troszyna (16 km). Oferty powinniśmy poznać pod koniec stycznia. Zakończenie prac przewidziane jest w roku 2023.
Pozostałymi fragmentami, których brakuje do ukończenia trasy S3 jest odcinek Kazimierzów-Lubin Północ i odcinek od Bolkowa do Lubawki.
Warto przypomnieć, że w przypadku pierwszego z odcinków GDDKiA miała problemy z wykonawcą, którym była spółka Salini Polska. Kontrakt z nią rozwiązano - zdaniem dyrekcji wykonawca oprócz przekroczenia terminów miał także problemy z uregulowaniem przez płatności dla podwykonawców i dostawców materiałów.
Ostatecznie urzędnicy znaleźli wykonawców, którzy dokończą prace na tym fragmencie drogi ekspresowej S3. Budowę przejęło konsorcjum trzech firm. Na oddanie drogi mają 12 miesięcy roboczych, koszt inwestycji to 228,4 mln zł.
Czytaj też: GDDKiA chce oddać w tym roku 450 km dróg. Ważą się losy 160 km odcinków ekspresowych i autostrad
GDDKiA podkreśla, że ta część S3 ma olbrzymie znaczenie gospodarcze - głównie ze względu na skomunikowanie portu morskiego i gazoportu w Świnoujściu.