Już wkrótce z Czech nad Bałtyk ekspresówką. GDDKiA ogłasza przetarg na ostatni odcinek S3

17 kilometrów drogi ekspresowej S3 brakuje, by od granicy z Czechami aż nad Bałtyk można było przejechać bez grzęźnięcia w korkach. GDDKiA właśnie ogłosiła przetarg na brakujący fragment trasy. Nad morze dojedziemy więc szybciej.

GDDKiA ogłosiła przetarg na fragment drogi S3 od Świnoujścia do Troszyna. To ostatni fragment całej ekspresówki - od Czech aż po Bałtyk - który nie jest jeszcze wybudowany lub w realizacji.

>>> Zobacz także: Spektakularna kradzież klejnotów w Dreźnie nie mogła być przypadkiem. Eksperci programu "Studio Biznes" oceniają gdzie teraz mogą znajdować się bezcenne klejnoty

Zobacz wideo

Prace zostały podzielone na dwa osobne kontrakty. Pierwszy przebiegnie na trasie Świnoujście-Dargobądz (17 km), drugi z Dargobądzu do Troszyna (16 km). Oferty powinniśmy poznać pod koniec stycznia. Zakończenie prac przewidziane jest w roku 2023.

Pozostałymi fragmentami, których brakuje do ukończenia trasy S3 jest odcinek Kazimierzów-Lubin Północ i odcinek od Bolkowa do Lubawki.

S3 niemal powstała, ale nie bez kłopotów

Warto przypomnieć, że w przypadku pierwszego z odcinków GDDKiA miała problemy z wykonawcą, którym była spółka Salini Polska. Kontrakt z nią rozwiązano - zdaniem dyrekcji wykonawca oprócz przekroczenia terminów miał także  problemy z uregulowaniem przez płatności dla podwykonawców i dostawców materiałów.

Ostatecznie urzędnicy znaleźli wykonawców, którzy dokończą prace na tym fragmencie drogi ekspresowej S3. Budowę przejęło konsorcjum trzech firm. Na oddanie drogi mają 12 miesięcy roboczych, koszt inwestycji to 228,4 mln zł.

Czytaj też: GDDKiA chce oddać w tym roku 450 km dróg. Ważą się losy 160 km odcinków ekspresowych i autostrad

GDDKiA podkreśla, że ta część S3 ma olbrzymie znaczenie gospodarcze - głównie ze względu na skomunikowanie portu morskiego i gazoportu w Świnoujściu.

Więcej o: