To w sumie dwadzieścia pięć odcinków: obwodnic, dróg ekspresowych i autostrad, które po oddaniu do użytku wydłużą istniejące ciągi komunikacyjne. Szacowana wartość ich realizacji to ok. 12,2 mld zł, a wszystkie mają zapewnione finansowanie w ramach zwiększonego do ponad 142 mld zł limitu na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) - podała GDDKiA.
Planowane inwestycje GDDKiA w skrócie GDDKiA
Ogłoszony plan przetargów obejmuje m.in. 200 km drogi ekspresowej S19 na terenie woj. podlaskiego, podkarpackiego i lubelskiego, odcinki autostrad A2 i A18 o długości łącznej ponad 100 km, odcinek S7 na terenie województwa małopolskiego, obwodnice Chełma, Opatowa i fragment obwodnicy Koszalina, S17 między Drewnicą a Ząbkami oraz drugi etap tzw. łącznika brzeskiego. Większość inwestycji będzie realizowana w modelu "projektuj i buduj". Obecnie na poziomie przetargów GDDKiA ma 29 projektów drogowych o łącznej długości 360 km. W realizacji są 82 projekty o łącznej długości 1 tys. km.
Przetargi GDDKiA w 2020 roku GDDKiA
Postępowanie przetargowe, kluczowy etap przed rozpoczęciem budowy drogi, może trwać od ok. siedmiu do kilkunastu miesięcy. Dotyczy to postępowań prowadzonych w trybie nieograniczonym, jakie w zdecydowanej większości ogłasza GDDKiA
- podkreśla GDDKiA.
Drogowcy zapewniają, że średni czas trwania przetargu to blisko rok, ale rezygnacja z ogłaszania przetargów w trybie ograniczonym pozwoliła skrócić średni czas potrzebny na wyłonienie wykonawcy inwestycji niemal o połowę - z 21 do 11 miesięcy.