Biedronka przecenia produkty o połowę. Sprawdź, na czym polega pilotażowy program

Biedronka zdecydowała się wprowadzić przeceny na produkty z bliskim terminem przydatności. Promocje sięgać będą nawet 50 proc. Pilotażowy program został wprowadzony w wybranych sklepach kraju.

Sięgające 50 proc. przeceny zostały wprowadzone od poniedziałku 27 stycznia w 136 wybranych marketach w sześciu województwach: mazowieckim, wielkopolskim, lubuskim, lubelskim, podkarpackim i świętokrzyskim. Promocją objęte są wybrane produkty z bliskim terminem przydatności, które zostały wyróżnione specjalną naklejką z hasłem "Szanujmy Żywność". 

Zobacz wideo

Biedronka przecenia produkty o 50 proc. Czego możemy spodziewać się w niższych cenach?

Decyzję o tym, które produkty będą przecenione podejmą kierownicy poszczególnych sklepów. Promocje prawdopodobnie obejmą świeże mięso oraz ryby, sushi, a także cześć produktów z chłodni. Warto dodać, że przeceny nie akumulują się i z programu wyłączone będą produkty objęte już wcześniej promocjami. Celem akcji Biedronki jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności. 

Program przecen żywności z bliskim terminem do spożycia o 50 proc. to nasz nowy test i będziemy uważnie obserwować zainteresowanie klientów taką formułą. Liczymy, że dzięki niej jeszcze więcej osób będzie mogło skorzystać z doskonałej jakości produktów spożywczych Biedronki w bardziej okazyjnych cenach. Jednocześnie razem z klientami będziemy mogli dołożyć kolejną cegiełkę w naszym systemie ograniczania marnowania żywności.

- tłumaczył, cytowany w komunikacie prasowym, Karol Sęktas odpowiedzialny za dział doskonalenia pracy w sieci marketów. 

Nie tylko Biedronka walczy z marnowaniem żywności. Lidl z podobnym programem

W ostatnich latach obserwujemy coraz większą świadomość wśród sieci marketów dotyczących zagadnienia marnowania żywności. Analogiczną akcję zorganizował Lidl, tytułując ją hasłem "Kupuję, nie marnuję". We Francji Carrefour poszedł jeszcze dalej i rozpoczął testy sprzedaży produktów po dacie minimalnej trwałości. Produkty nie są zepsute, ale ich jakość może być niższa. Na razie nie wiadomo, czy spotkało się to z dobrym odbiorem ze strony klientów. 

Więcej o:
Komentarze (7)
Biedronka przecenia produkty o połowę. Sprawdź, na czym polega pilotażowy program
Zaloguj się
  • biesczad1

    Oceniono 3 razy 3

    Od końca października w Lidlu funkcjonuje program "Kupuję, nie marnuję" - 50 %...

  • znajomyjlo

    Oceniono 1 raz 1

    Kupując za 100% ceny ZAWSZE sięgam w głąb póły po najświeższe produkty, te z brzegu, z krótszym terminem pozostawiam do przeterminowania.... znaczy przecenienia.

  • amused

    Oceniono 1 raz 1

    Jacy łaskawcy i jeszcze dorabiają do tego gębę, jak niemiecka konkurencja. Wiadomo, że w obliczu straty, wolą mniej zarobić, ale blisko końca terminu niech sobie wsadzą to w odwłok. Najgorsze, że ludzie postrzegają to jako nie wiadomo co. Praktyka stosowana w świecie od lat, a u nas robi się z tego niemal religię.

  • slawek12-1

    Oceniono 6 razy 0

    Wszystkie duże markety (w tym Biedronka) sprzedają popsutą żywność.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX