Romuald Lipko był nie tylko muzykiem, ale i biznesmenem. Miał własną markę alkoholi

Romuald Lipko zmarł na raka 6 lutego 2020 roku. Był nie tylko muzykiem, jednym z najpopularniejszych kompozytorów w Polsce, ale także biznesmenem. Stworzył własną markę "Muzyczne Alkohole", której produkty nawiązywały do działalności Budki Suflera.
Zobacz wideo

Romuald Lipko w zeszłym roku poinformował o swojej chorobie nowotworowej. 6 lutego 2020 roku zespół Budka Suflera, z którym był związany całe życie, poinformował na facebooku, że kompozytor zmarł.

Dnia 6 lutego koło północy, po przegranej walce z nowotworem, odszedł Romuald Lipko, jeden z najwybitniejszych kompozytorów polskiej muzyki rozrywkowej końca XX i początku XXI w., współtwórca i kreator zespołu Budka Suflera, autor wielu wielkich polskich przebojów. Z ogromnym żalem i smutkiem zawiadamiają Rodzina i przyjaciele z zespołu Budka Suflera

Romuald Lipko nie żyje. Zostawił po sobie nie tylko dziedzictwo muzyczne, był też biznesmenem

Romuald Lipko był jednym z najpopularniejszych muzyków w Polsce. Jak mówił dla "Rzeczpospolitej" w 2017 roku, znajduje się w setce najczęściej odtwarzanych kompozytorów w Polsce, ale rokrocznie zyski z tego tytułu maleją o 30 proc.. By zapewnić sobie płynność finansową, muzyk stworzył własną markę - "Muzyczne Alkohole". Nazwy trunków, nawiązywały do utworów Budki Suflera, w ten sposób Romulad Lipko korzystał z doświadczeń kolegów z branży, twierdząc, że "na całym świecie biznesy budowane są w oparciu o skojarzenia ze znanymi nazwiskami".

Pierwszym produktem, jaki pojawił się na rynku, była luksusowa wódka "Jolka, Jolka pamiętasz". Produkowana była ze zboża i ziemniaków. Smakowe wersje robiono z ziemniaków, dzięki czemu były bezglutenowe, jak podkreślał Romuald Lipko. Ponadto "Muzyczne Alkohole" wprowadziły na rynek piwo "Za ostatni grosz". Wódka "Jolka, Jolka pamiętasz" trafiła również na zagraniczne rynki, a Lipko miał w planach rozwój marki poprzez wprowadzenie nowych produktów.

Więcej o: