Lufthansa kończy współpracę z liniami przejmowanymi przez LOT. "Będzie ciężko zapełnić samoloty"
>>> Zobacz także: LOT chce kupić linie Condor. "Wchodzą w nieznany dla siebie segment rynku"
Lufthansa ogłosiła, że nie będzie już współpracować z liniami Condor. Decyzja zapadła po tym jak największego niemieckiego przewoźnika wakacyjnego przejął LOT. Jak czytamy w portalu Pasazer.com kontrakt nie zostanie zerwany, ale po tym jak wygaśnie, nie będzie już przedłużony.
LOT będzie miał problem, by zapełnić samoloty Condora?
Współpraca Lufthansy i Condora była opłacalna dla obu firm - niemiecki gigant dowoził pasażerów na lotniska we Frankfurcie nam Menem, Monachium i Duesseldorfie. Czarterowy przewoźnik miał dzięki temu klientów na dalekich trasach, a Lufhansa wewnątrz kraju.
Rozstanie może być bolesne, bo 30 proc. pasażerów odbywających loty na długich dystansach wakacyjnym liniom dostarcza właśnie Lufthansa. - Condorowi będzie ciężko zapełnić samoloty - ocenia niemiecki specjalistyczny portal aerotelegraph.com.
Na szczęście dla polskiego właściciela współpraca firm nie zostanie zerwana nagle - na znalezienie rozwiązania jest rok, bo kontrakty wygasają na wiosnę 2021 r.
Lufthansa buduje własną linię turystyczną
Na samym nieprzedłużeniu umów się jednak nie skończy. Lufthansa, której przejąć Condora się nie udało, zamierza stworzyć własnego wakacyjnego przewoźnika. I wykorzystać fakt, że może transportować pasażerów pomiędzy lotniskami.
Harry Hohmeister, prezes lotniczego giganta, zapowiedział też, że "będzie bardzo dokładnie przyglądać się" transakcji pomiędzy LOT-em i Condorem. Stwierdził też, że "jest bardzo ciekaw co ostatecznie Bruksela powie na ten temat".
LOT chce być europejskim gigantem przewozów turystycznych
Przejęcie Condora przez LOT, o którym pod koniec stycznia informował premier Mateusz Morawiecki, ma szansę wkrótce dojść do skutku. Linie są największym w Niemczech przewoźnikiem specjalizującym się w obsłudze biur podróży.
Dzięki przejęciu, LOT może obsłużyć nawet 20 milionów pasażerów rocznie. - LOT i Condor, działające wspólnie w ramach Grupy PGL, będą jednym z wiodących podmiotów lotniczych w Europie, z kluczowymi rynkami w Polsce i Niemczech - informowała Polska Grupa Lotnicza w komunikacie wydanym w styczniu, kiedy ogłoszono decyzję o woli przejęcia niemieckiej spółki.
-
Brexit uderza w szkockich rybaków. Czują się oszukani przez Johnsona. "Nasi klienci się wycofują"
-
PIT. Są nowe ulgi podatkowe. Co można odliczyć?
-
Spóźnialscy stracą prawo do 500 plus. Do kiedy trzeba złożyć wniosek o świadczenie?
-
Izrael światowym liderem szczepień przeciw COVID-19. Ale są wobec niego też oskarżenia [WYKRES DNIA]
-
31, a nie 26 dni urlopu w roku? Rząd rozmawia z przedstawicielami biznesu i związkowcami
- Godzinna kolejka na imprezę w olsztyńskim pubie. Na miejscu pojawiła się policja i sanepid
- Prawnik o ustawie, która odbiera możliwość odmowy przyjęcia mandatu: PiS szykuje nam jazdę bez trzymanki
- Polski kret sondy InSight nie mógł wbić się w powierzchnię Marsa. NASA kończy tę część misji
- Przez pandemię lotniczy ruch pasażerski w rok zmalał o 60 proc. IATA: wróci do normy najwcześniej za trzy lata
- Mamy tyle aut elektrycznych co USA i Chiny kilka lat temu. Niemcy rejestrują tyle w tydzień