Lufthansa kończy współpracę z liniami przejmowanymi przez LOT. "Będzie ciężko zapełnić samoloty"

Lufhansa poinformowała, że kończy współpracę z liniami Condor. Decyzja zapadała po tym, jak niemiecki urząd antymonopolowy wydał zgodę na przejęcie największej niemieckiej linii wakacyjnej przez LOT. Zdaniem branżowych analityków zapełnienie samolotów na długich trasach może być teraz problemem. Na szczęście nowy właściciel ma rok, by znaleźć rozwiązanie.

>>> Zobacz także: LOT chce kupić linie Condor. "Wchodzą w nieznany dla siebie segment rynku"

Zobacz wideo

Lufthansa ogłosiła, że nie będzie już współpracować z liniami Condor. Decyzja zapadła po tym jak największego niemieckiego przewoźnika wakacyjnego przejął LOT. Jak czytamy w portalu Pasazer.com kontrakt nie zostanie zerwany, ale po tym jak wygaśnie, nie będzie już przedłużony.

LOT będzie miał problem, by zapełnić samoloty Condora?

Współpraca Lufthansy i Condora była opłacalna dla obu firm - niemiecki gigant dowoził pasażerów na lotniska we Frankfurcie nam Menem, Monachium i Duesseldorfie. Czarterowy przewoźnik miał dzięki temu klientów na dalekich trasach, a Lufhansa wewnątrz kraju.

Rozstanie może być bolesne, bo 30 proc. pasażerów odbywających loty na długich dystansach wakacyjnym liniom dostarcza właśnie Lufthansa. - Condorowi będzie ciężko zapełnić samoloty - ocenia niemiecki specjalistyczny portal aerotelegraph.com.

Na szczęście dla polskiego właściciela współpraca firm nie zostanie zerwana nagle - na znalezienie rozwiązania jest rok, bo kontrakty wygasają na wiosnę 2021 r.

Lufthansa buduje własną linię turystyczną

Na samym nieprzedłużeniu umów się jednak nie skończy. Lufthansa, której przejąć Condora się nie udało, zamierza stworzyć własnego wakacyjnego przewoźnika. I wykorzystać fakt, że może transportować pasażerów pomiędzy lotniskami.

Harry Hohmeister, prezes lotniczego giganta, zapowiedział też, że "będzie bardzo dokładnie przyglądać się" transakcji pomiędzy LOT-em i Condorem. Stwierdził też, że "jest bardzo ciekaw co ostatecznie Bruksela powie na ten temat".

LOT chce być europejskim gigantem przewozów turystycznych

Przejęcie Condora przez LOT, o którym pod koniec stycznia informował premier Mateusz Morawiecki, ma szansę wkrótce dojść do skutku. Linie są największym w Niemczech przewoźnikiem specjalizującym się w obsłudze biur podróży.

Dzięki przejęciu, LOT może obsłużyć nawet 20 milionów pasażerów rocznie. - LOT i Condor, działające wspólnie w ramach Grupy PGL, będą jednym z wiodących podmiotów lotniczych w Europie, z kluczowymi rynkami w Polsce i Niemczech - informowała Polska Grupa Lotnicza w komunikacie wydanym w styczniu, kiedy ogłoszono decyzję o woli przejęcia niemieckiej spółki.