Uber wprowadza zmiany. Jak teraz będą wyglądały przejazdy? Odpowiadamy

Uber mimo przeprowadzenia cięć i zwolnieniu 15 proc. swoich pracowników, postanowił globalnie zainwestować 50 mln dolarów w dodatkowe środki bezpieczeństwa. Kierowcom zwracane są pieniądze za środki ochrony osobistej.

Uber niemal od początku pandemii angażował się w pomoc personelowi medycznemu. Najpierw oferował razem z McDonald's darmowe posiłki dla lekarzy. Następnie wprowadził darmowe przejazdy swoimi taksówkami dla służby ochrony zdrowia. Niestety, kryzys nie ominął firmy, która informowała, że zapotrzebowanie na jej usługi spadło o 80 proc. W związku z tym firma musi szukać oszczędności i jest trakcie procesu zwalniania aż 4 tys. pracowników, którzy zatrudnieni są w spółce na pełny etat. Redukcja dotyczy głównie działów rekrutacji oraz wsparcia. Koszty odpraw wyniosą 20 mln dolarów. Mimo tego firma wysupłała kolejne 50 mln dolarów, które zainwestuje globalnie w środki bezpieczeństwa, donosi Strefa Biznesu. Uber wprowadza również zmiany w działaniu aplikacji zarówno po stronie kierowców, jak i pasażerów. 

Zobacz wideo Taksówkarze, którzy ratują życie. W Warszawie jest ich prawie 70

Uber wprowadza nowe zasady bezpieczeństwa

Od 18 maja kierowcy będą musieli potwierdzić, że zachowali wymagane środki bezpieczeństwa, tj. zasłonili usta i nos, zachowali zasady higieny osobistej oraz zadbali o czystość pojazdu. W innych krajach kierowcy muszą nawet potwierdzić zdjęciem, że zakryli twarz. Również pasażerowie będą musieli potwierdzić w aplikacji, że przestrzegają przyjętych zasad bezpieczeństwa i zachowują odpowiednie środki ostrożności, jak mycie rąk i siadanie z tyłu czy uchylanie okien. 

Uber w związku z koronawirusem wprowadził już m.in. przesłony ochronne dla kierowców, do których dołączał instrukcję bezpieczeństwa. Kierowcy, dostawcy, a także pasażerowie otrzymali listę wytycznych. Pracownicy Ubera mogą też od kilku tygodni liczyć na zwrot kosztów za środki ochrony osobistej, a niedługo Unilever zapewni kierowcom i dostawcom w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie środki dezynfekujące. Firma wprowadziła też nową politykę anulowania przejazdu. Jeśli klient bądź kierowca nie będą mieli maski, można odwołać kurs bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Nowe zmiany będą obowiązywać co najmniej do końca czerwca.

***

W Gazeta.pl chcemy być dla Was pierwszym źródłem sprawdzonych informacji, ale też wsparciem i inspiracją w tych trudnych czasach. PRZECZYTAJ NASZĄ DEKLARACJĘ i weź udział w badaniu 

Więcej o: