Zwolnienia grupowe w Carrefour Polska. Pracę straci około 400 osób

Przewidywane zwolnienia to część strategii "Carrefour 2022". W ramach redukcji etatów pracę straci około 400 osób spośród kadry menedżerskiej średniego szczebla w hipermarketach, poinformowano w komunikacie.

Carrefour, chcąc przyspieszyć proces decyzyjny w interakcji z klientami, spłaszczy swoje struktury i zmniejszy hierarchiczność organizacji. Sieć stworzy również nowe stanowiska doradców klientów w sklepach oraz wprowadzi nową organizację stanowisk w ramach działów produktów świeżych i przemysłowych w hipermarketach. Sieć poinformowała na swojej stronie internetowej, że dzięki temu Carrefour będzie bardziej elastycznie odpowiadać na potrzeby klientów i budować z nimi bliższe relacje.

Zwolnienia grupowe w Carrefourze

"Planowane uproszczenie i płaska struktura oznaczają zmiany dla wszystkich pracowników sklepów i centrali firmy. Natomiast przewidywane jest odejście około 3 proc. pracowników (na zasadach zwolnienia grupowego), co stanowi około 400 osób spośród kadry menedżerskiej średniego szczebla w hipermarketach" - podano.

Zobacz wideo Tarcza 4.0 pozwala na zwolnienia w budżetówce. Konieczny: To szaleństwo

- Od 2018 roku Carrefour realizuje w Polsce plan transformacji strategicznej "Carrefour 2022". Dwuletnie działania w oparciu o tę strategię oraz wyniki, które osiągnęliśmy, utwierdzają nas w przekonaniu, że najważniejszym kierunkiem, w którym chcemy zmierzać, jest budowanie jak najlepszych doświadczeń klientów i skupienie całej uwagi na ich potrzebach - powiedział Tareck Ouaibi, wiceprezes zarządu, Dyrektor Operacyjny Carrefour Polska cytowany w komunikacie. Wierzymy, że wszystkie te elementy stanowią podstawę przyszłości Carrefour na konkurencyjnym rynku w Polsce. Tylko zadowoleni i powracający do nas na zakupy klienci zagwarantują stabilny rozwój naszej firmy w Polsce - dodaje Ouaibi.

Czym jest plan "Carrefour 2022"?

Jak poinformowano, Carrefour Polska jest obecnie na półmetku realizacji globalnego planu strategicznego "Carrefour 2022", ogłoszonego na początku 2018 roku i którego celem jest przeprowadzenie głębokiej transformacji firmy. Plan ten opiera się na czterech głównych filarach: transformacji żywieniowej, transformacji omnikanałowej, wprowadzeniu uproszczonej i otwartej organizacji oraz podnoszeniu produktywności i konkurencyjności firmy.