Robert Lewandowski to nie tylko świetny napastnik. Posiada także kilka biznesów
Miniona niedziela była dla Lewandowskiego wyjątkowa. Jego Bayern Monachium wygrał w finale Ligi Mistrzów z Paris Saint-Germain, dzięki czemu polski napastnik mógł unieść w górę najcenniejsze trofeum w klubowej piłce. Okazuje się, że równie dobrze jak na murawie, Lewandowski odnajduje się w swoich rozlicznych biznesach. Jednym z nich jest segment gastronomiczny.
Restauracja w Warszawie i baza turystyczna na Mazurach
Najprawdopodobniej jesienią tego roku w Warszawie otworzy się restauracja, której współwłaścicielem jest Robert Lewandowski. Wspólnikami piłkarza są Jerzy Krzanowski, współwłaściciel Grupy Nowy Styl oraz Jacek Trybuchowski, były członek zarządu AmRest. Lokal będzie miał sportowy charakter. Powstanie na terenie Browarów Warszawskich przy ul. Grzybowskiej.
Kilkupoziomowa restauracja będzie działać na czterech piętrach. Jak wyjaśniał Jacek Trybuchowski w rozmowie z "Business Insiderem", na najniższym piętrze powstanie bar sportowy, a na kolejnych dwóch kondygnacjach - restauracja z elementami sportowymi, innym klimatem i menu. Na samej górze natomiast ma mieścić się sala, która będzie otwierana przy okazji różnych wydarzeń.
Na północny-wschód od stolicy - w Giżycku na Mazurach - zostanie otwarty kompleks turystyczny Lewandowskiego za 71 mln złotych. 40 mln zł z tej kwoty pochodzi natomiast z funduszy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W skład kompleksu ma wejść m.in. restauracja na wodzie i przystań. Początek prac zaplanowano na 1 września 2020 r.
Gry wideo i aplikacja mobilna
Robert Lewandowski na początku sierpnia br. podpisał umowę inwestycyjną z Movie Games, producentem i wydawcą gier komputerowych. Kapitan reprezentacji Polski został udziałowcem nowo powoływanej spółki produkującej gry o tematyce sportowej. Piłkarz ma być nie tylko wsparciem inwestycyjnym, ale też wizerunkowym i częściowo merytorycznym - podaje "Business Insider".
Również w 2020 r. Lewandowski zainwestował pieniądze w aplikację LESS_, która służy do handlu używaną odzieżą.
Kawa i napoje izotoniczne
Od zeszłego roku w Niemczech, a od tego także nad Wisłą, na sklepowych półkach można znaleźć kawę RL9. Kawę można dostać w kilku wariantach (crème, espresso, gold) i wersjach opakowań (słoiki 200 g, opakowania 250 g i 1 kg). Ceny wahają się od 15 do 62 zł.
W 2019 r. Robert Lewandowski uruchomił markę RL9pro, będącą serią napojów izotonicznych. "Dzielę się z Tobą doświadczeniami, metodami i produktami, które dobrze znam i które stanowią ważne uzupełnienie w mojej codziennej pracy jako sportowca. Trening to dla mnie fundament, w trakcie którego świadomie i wytrwale pracuję nad elementami, dzięki którym staję się jeszcze lepszym zawodnikiem. Prawdziwy sukces nie polega na tym, żeby wejść na sam szczyt. Prawdziwy sukces to umieć się na nim utrzymać" - czytamy na stronie RL9pro.
Nieruchomości, dom mediowy i jeszcze więcej
Jak widać, Lewandowski inwestuje w bardzo różnorodne biznesy. A to jeszcze nie wszystko. Należy jeszcze wspomnieć o firmie RL Management, zajmującej się wynajmem i zarządzaniem nieruchomościami oraz firmie LS Investments, w których napastnik Bayernu posiada udziały. Od 2017 roku natomiast piłkarz jest współwłaścicielem domu mediowego RL Media oraz agencji marketingowej Stor9_.
-
Złe dane z porodówek w Polsce. Wyrwa demograficzna? Przeradza się w przepaść [WYKRES DNIA]
-
COVID-19. Szczepienia w Wielkiej Brytanii. Wirusolożka z Oxfordu: Ogromne efekty
-
Rząd szuka pieniędzy? Przeniesie pieniądze Polaków z OFE i pobierze prowizję. "Perspektywa tygodnia"
-
Ulga na dziecko może być mniejsza o kilkaset złotych. Sprawdź, jak tego uniknąć
-
Niemcy. Zaskakujący efekt pandemii koronawirusa. Boom na akcje. "Sensacyjny rozwój"
- Mazowsze. Mieszkanie za 300 tys. zł, a taras za 200 tys. "W epidemii jest na wagę złota"
- Sprzedają po kawałku Puszczę Amazońską. Działki są nielegalnie wystawiane na Facebooku
- Deweloper "warszawskiego Hongkongu" odpowiada na krytykę
- 1270 km2 lodu oderwało się od lodowca szelfowego. Pierwsze pęknięcia pojawiały się już dekadę temu
- Niemcy. Sklepy chcą spalić pół miliona ubrań i butów. Wychodzi taniej, niż oddać je biednym