Awaria mBanku. Klienci mieli dostęp do cudzych rachunków

Jak donosi portal Niebezpiecznik.pl, mBank zaliczył poważny błąd, przez który klienci banku mieli dostęp do rachunków innych osób. Mogli nawet wypłacać cudze pieniądze.

Portal został poinformowany o sprawie przez samych klientów banków, którzy odkryli awarię. Jeden z czytelników Niebezpiecznika był nowym klientem mBanku. "Już podczas zakładania okazało się że w ich bazie widnieje już nr mojego dowodu jako właściciela subkonta mimo że nie miałem z nimi do tej pory do czynienia a właściciel konta jest mi obcy. Następnie [kiedy] założono mi konto [okazało się że] mój nr tel został przypisany do innej osoby która dostała powiadomienie że jej numer został zmieniony na mój, ja w międzyczasie otrzymałem SMS z hasłami do realizacji transakcji (…) były to hasła tej osoby" - napisał w wiadomości przesłanej portalowi.

Klienci mBanku mieli dostęp do cudzych rachunków

Portal opisuje dalszą historię użytkownika, który po uruchomieniu aplikacji mBanku został zalogowany na konto osoby X. Dzięki temu mógł przeglądać historię rachunku osoby X i wypłacać jej pieniądze. Najciekawsze, że ze względu na specyfikę błędu, dane w profilu nie należały do osoby X, a do niego. "Wygląda więc na to, że rachunek osoby X (starego klienta mBanku) był nadpisywany danymi nowego, świeżego klienta mBanku, który dopiero co założył konto" - podsumowuje Niebezpiecznik.

Zobacz wideo Twoje opłaty bankowe wzrosły? To może nie być koniec podwyżek

Oświadczenie mBanku

Bank w oświadczeniu przesłanym portalowi Niebezpiecznik poinformował m.in. o tym, że pieniądze użytkowników są bezpieczne. 

Czytaj też: Dostałeś dziwną wiadomość od mBanku? Nie reaguj na nią. Bank wyjaśnił, o co chodzi

"Na skutek błędu niewielka grupa klientów mogła zobaczyć informacje dotyczące innych osób. Ze względów bezpieczeństwa natychmiast ograniczyliśmy dostęp do serwisu. Pieniądze klientów są bezpieczne. Z każdą z osób, której ten problem dotyczy kontaktujemy się indywidualnie. Podjęliśmy wszystkie kroki, jakich wymaga od nas prawo, interes i bezpieczeństwo klientów. Bardzo serdecznie przepraszamy wszystkich klientów, których ten problem dotknął" - poinformował bank w stanowisku przesłanym Niebezpiecznikowi. 

Więcej o: