W 1993 roku, studenci z Uniwersytetu Nanking w Chinach, postanowili stworzyć święto, które będzie przeciwwagą dla Walentynek. Wybrali dzień 11 listopada (11.11), jako że cyfra 1 reprezentuje w Chinach stan wolny.
Handlowcy i analitycy szybko wyczuli potencjał, jaki niesie ze sobą to święto. Coraz szybciej przybierający na znaczeniu dzień, był okazją do zaoferowania wielu kuponów rabatowych i zniżek dla swoich klientów. Początkowo był on obchodzony przez ogromny, chiński sklep internetowy Alibaba. Obecnie, obchodzą go również tacy giganci jak AliExpress, Amazon czy GearBest. W Europie święto to jest coraz bardziej popularne. Jak się okazuje, również Polacy coraz chętniej korzystają z niższych cen.
W 2019 roku klienci w Dniu Singla wydali łącznie 38,4 mld dolarów. To prawie o jedną czwartą więcej niż rok wcześniej - podaje "Rzeczpospolita". - Wśród państw Unii Europejskiej Polska była w ubiegłym roku drugim rynkiem, jeśli chodzi o kupujących podczas tego dnia - mówi, cytowany przez "Rzeczpospolitą", Gary Topp, dyrektor operacyjny na Europę Środkowo-Wschodnią w AliExpress. Dodaje też, że dostawa zamówionych produktów potrwa maksymalnie 3 dni, dzięki dodatkowym inwestycjom w usprawnienie logistyki w tym trudnym okresie.
Znacznie bardziej popularnym serwisem niż chiński Alibaba jest w Polsce platforma AliExpress. Sklep ten przygotowuje się na chiński Dzień Singla i od dawna planuje duże rabaty i wyprzedaże. Cała akcja została nazwana Międzynarodowym Festiwalem Zakupów i rozpocznie się wspomnianego już, 11 listopada o godzinie 9:00 i zakończy 13 listopada, również o 9:00.