Rynek dyskontów w Polsce jest bardzo konkurencyjny. Największą popularnością cieszą się Biedronka oraz Lidl. Inne sieci nie zamierzają jednak oddać pola i z roku na rok zwiększają liczbę sklepów.
"W 2021 roku Aldi przyspieszy tempo rozwoju w stosunku do ubiegłego roku i otworzy około 45 nowych sklepów o łącznej powierzchni porównywalnej z niemal 9 boiskami piłkarskimi tj. 63 tys. m2" - czytamy w komunikacie.
Aldi zamierza rozwijać sieć dyskontów w województwie pomorskim, gdzie już teraz cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Nowe sklepy Aldi powstaną także w województwie mazowieckim, wielkopolskim, a także lubelskim, warmińsko-mazurskim czy podlaskim. W tych ostatnich województwach sieć jest mniej popularna.
Aldi posiada w tej chwili168 sklepów. Większość z nich w południowej, centralnej i zachodniej Polsce. Od 2020 roku sieć rozpoczęła ekspansję również w innych częściach Polski. W 2020 roku powstały 24 nowe sklepy. Do końca 2021 roku ma być w Polsce około 210 sklepów Aldi w Polsce. Dla porównania, Biedronka ma ponad 3 100 placówek handlowych, a Lidl ponad 700.
Ostatnio informowaliśmy o zarobkach w popularnych polskich sieciach dyskontów. Oferowane warunki stają się coraz bardziej atrakcyjne. W Lidlu sprzedawca na start może otrzymać wynagrodzenie na poziomie od 3 550 do 4 350 zł brutto, a po dwóch latach stażu pracy od 3 900 zł brutto do 4 800 zł brutto.
Biedronka oferuje na start od 3 250 zł do 3 600 zł brutto (po trzech latach pracy od 3 400 zł do 3 850 zł) brutto, zaś Kaufland maksymalnie do 4 100 brutto, w zależności od stażu pracy.