Zmiana miała zostać wprowadzona już 1 lutego. Poczta Polska wydłużyła jednak pierwotny termin jej wprowadzenia, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, informuje spółka w komunikacie. Nowe rozwiązanie będzie więc obowiązywało od początku maja.
"Potwierdzenie wniesienia opłaty za przesyłkę będzie nanoszone przez pracownika Poczty Polskiej na dedykowanej nalepce R, która zostanie rozbudowana o specjalne pole do tego przeznaczone. Wszystkie przesyłki listowe rejestrowane będzie można nadawać w analogiczny sposób jak paczki, czy przesyłki wartościowe, tj. bez znaczka pocztowego. Wystarczy, że klient wypełni potwierdzenie nadania i przekaże przesyłkę do nadania pracownikowi Poczty" - tłumaczy Poczta Polska.
"Zmiany w 'Regulaminie świadczenia usług powszechnych' mają na celu ustandaryzowanie i ujednolicenie opłat dla przesyłek listowych poleconych, a co za tym idzie uproszczenie procesu ich nadawania. Dla Klientów Poczty Polskiej brak konieczności naklejania znaczków na przesyłki listowe rejestrowane oznaczać będzie przede wszystkim skrócenie czasu obsługi w placówce pocztowej" - wyjaśnia spółka powody zmian.
Odejście od znaczków na listach poleconych, nie oznacza, że zostaną one wycofane z obiegu. Jak informuje Poczta Polska, będzie można je nadal wykorzystywać do opłacenia nierejestrowanych przesyłek listowych oraz do celów kolekcjonerskich.
"Potwierdzenie opłacenia przesyłek poleconych w obrocie krajowym i zagranicznym poprzez naniesienie znaku opłaty pocztowej w postaci e-znaczka pozostaje bez zmian. W przypadku listów poleconych opłaconych e-znaczkiem nie będzie jednak możliwości dokonania ewentualnej dopłaty w formie znaczków obiegowych. W przypadku gdy opłata za daną przesyłkę będzie niepełna (niższa niż wynika z cennika) klient powinien zakupić właściwy e-znaczek, albo list polecony opłacić gotówką przy okienku. Termin ważności e-znaczka wynosi 365 dni i niewykorzystane e-znaczki, klienci będą mogli wykorzystywać w innym terminie (w zakresie terminu ważności e-znaczka)" - doprecyzowuje Poczta Polska.