Nowelizacja ustawy ma uregulować korzystanie z hulajnóg elektrycznych i pomóc władzom miasta w radzeniu sobie z pojazdami porozrzucanymi na chodnikach, oraz z kierującymi, którzy nierzadko stwarzają zagrożenie dla pieszych. Teraz, aby jechać przepisowo podczas użytkowania chodnika, należy jechać z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego.
Według treści ustawy hulajnoga to pojazd "konstrukcyjnie przeznaczony do poruszania się wyłącznie przez kierującego znajdującego się na tym pojeździe. Przepis nie dopuszcza przebywania na hulajnodze elektrycznej więcej niż jednej osoby." Do tej pory częstym widokiem były pary poruszające się na jednym pojeździe.
Kierujący hulajnogą elektryczną są z kolei zobowiązani korzystać z:
Ustawa wprowadza także regulację dotyczącą dopuszczenia postoju roweru, hulajnogi elektrycznej lub urządzenia transportu osobistego na chodniku w miejscu do tego przeznaczonym. W przypadku braku takiego miejsca wskazane pojazdy muszą być pozostawione jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika najbardziej oddalonej od jezdni oraz równolegle do tej krawędzi
- czytamy w ustawie. Wprowadzono też limity wiekowe dla użytkowników hulajnóg elektrycznych. Minimalny wiek dla osób, które chcą kierować takim pojazdem to 10 lat. Młodsze dzieci będą mogły kierować hulajnogą, ale tylko i wyłącznie w strefie zamieszkania i pod opieką osoby dorosłej.
Ważna zmiana w dotychczasowej ustawie dotyczy również osób między 10 a 18 rokiem życia.
Zgodnie ze zmianami wprowadzonymi do tej ustawy osoby poniżej 18 roku życia, chcące kierować elektryczną hulajnogą albo urządzeniem transportu osobistego będą obowiązane posiadać kartę rowerową lub prawo jazdy kategorii AM, A1, B1, lub T
- wskazano w nowelizacji.