"Streamingowy wyścig zbrojeń". Eksperci na temat nowego właściciela TVN

Zdecydowano o fuzji Discovery i AT&T. TVN będzie miał zatem nowego właściciela. Zdaniem ekspertów połączenie firm przede wszystkim jednak ma znaczenie dla rynku platform streamingowych.

- To jest streamingowy wyścig zbrojeń, a AT&T podejmuje ofensywny strategiczny ruch, aby jeszcze bardziej zwiększyć swoją zawartość w bitwie z Netfliksem, Disneyem i Amazon - określił fuzję medialnych gigantów w rozmowie z BBC Dan Ives, starszy analityk giełdowy w firmie Wedbush Securities.

Zobacz wideo RPO o przejęciu Polska Press: Postanowienie sądu trzeba wziąć pod uwagę i "zamrozić" sytuację

Spółka AT&T połączy firmę WarnerMedia z Discovery. Fuzja została w poniedziałek 17 maja potwierdzona przez te przedsiębiorstwa - informuje serwis Market Watch. Tym samym potwierdziły się wcześniejsze spekulacje zagranicznych mediów. 

AT&T ma otrzymać 43 mld dolarów. Akcjonariusze giganta telekomunikacyjnego będą posiadać 71 proc. udziałów w nowej firmie po sfinalizowaniu transakcji, natomiast akcjonariusze Discovery - 29 proc. Umowa dotycząca fuzji ma zostać sfinalizowana w połowie 2022 roku. Połączonymi koncernami będzie kierował David Zaslav, szef Discovery Inc.

AT&T łączy się z Discovery

- Naszą wspólną wizją jest firma zajmująca się czystą rozrywką. Łącząca najbardziej cenione formaty na świecie z najlepszych gatunków programowych, w tym telewizji i filmów premium, animacji, światowego sportu i wiadomości, dzieci i rodzin, stylu życia - rozrywka pod jednym dachem - poinformował David Zaslav, prezes Discovery Inc. cytowany przez portal tvn24.pl.

Pilot w dłoni, w tle telewizor. Zdjęcie ilustracyjnePłacisz za kanały, których nie chcesz? UOKiK nie chce "pakietyzacji"

- To porozumienie łączy dwóch liderów rynku rozrywki, którzy mają komplementarne zasoby treści, oraz pozycjonuje nową spółkę jako jedną z wiodących globalnych platform streamingowych typu direct-to-consumer - dodał John Stankey, prezes AT&T. - Wspierać to będzie fantastyczny wzrost i międzynarodowy debiut HBO Max ze światowym zasięgiem Discovery i stworzy synergie, które mogą być wykorzystywane do produkowania większej ilości świetnych treści i zapewnienia konsumentom tego, czego oczekują - podkreślał Stankey. 

"Będzie się działo" - napisał o fuzji AT&T i Discovery Inc. Darek Ćwiklak, dziennikarz polskiego "Newsweeka". "To może być super ważny dzień dla polskich mediów. Wczoraj (w niedzielę 17 maja - red.) spotkał się w USA zarząd AT&T, żeby rozmawiać o połączeniu WarnerMedia (CNN) z Discovery. Jeśli firmy ogłoszą połączenie (lub przejęcie), oczywiście będzie to miało olbrzymi wpływ również na rynek medialny w Polsce" - wieszczył dzień przed fuzją redaktor naczelny Onetu Bartosz Węglarczyk, w przeszłości dziennikarz TVN. 

Keith Snyder z CFRA Research, firmy zajmującej się badaniami inwestycyjnymi przyznał w rozmowie z Agencją Reutera, że fuzja Discovery i AT&T nie jest zaskoczeniem na rynku medialnym. - Chociaż dalsze szczegóły nie zostały jeszcze ujawnione, proponowana fuzja stworzył globalne giganta treści, łączącego najważniejsze zasoby informacyjne i rozrywkowe WarnerMedia z wiodącymi w branży medialnej programami bez scenariusza proponowanymi przez Discovery - dodał.

Więcej o: