Więcej tras i krótsze czasy przejazdu. PKP Intercity ogłosiło wakacyjny rozkład jazdy

W niedzielę 13 czerwca 2021 roku wejdzie w życie rozkład jazdy, który będzie obowiązywał także w okresie wakacji. Zwiększy się liczba połączeń PKP Intercity - uruchomione zostaną sezonowe pociągi, jak również zwiększy się liczba składów kursujących na wielu popularnych trasach - zapowiada PKP Intercity.

Jak poinformowano w komunikacie, tegoroczne wakacje przyniosą wzrost średniej liczby pociągów uruchamianych każdego dnia przez PKP Intercity. Będzie ich 426, o 16 więcej niż w 2020 r. W tym samym okresie przed rokiem na tory wyjeżdżało średnio 410 składów dziennie. Poziom tegorocznej oferty to powrót do ostatnich wakacji przed pandemią - latem 2019 roku przewoźnik uruchamiał każdego dnia średnio 425 pociągów.

Zobacz wideo Czy Polacy są zadowoleni z PKP?

Więcej połączeń i krótsze czasy przejazdu 

Wakacyjny rozkład jazdy ma przynieść w stosunku do ubiegłorocznego więcej połączeń na kilku popularnych trasach. Wrocław i Poznań połączy 15 par pociągów, podczas gdy rok temu było ich 10. Co ważne, podniesie się komfort podróży, ponieważ już niemal wszystkie połączenia (13 z 15) będzie w kategorii InterCity (IC). Skróci się także czas przejazdu pomiędzy stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska. Najszybszy pociąg pokona tę trasę w 1 godzinę i 40 minut (rok temu - 2 godziny i 18 minut).

Porównując tegoroczne i zeszłoroczne wakacje, z ośmiu do 11 zwiększy się liczba połączeń na trasie Warszawa - Lublin, więcej będzie także połączeń kategorii IC. Najszybszy pociąg ma pokonać odległość między dwoma miastami o 23 minuty szybciej niż rok temu - w 2 godziny i 9 minut.

Kraków i Katowice połączy 18 par pociągów (rok temu było ich sześć), z czego 13 pojedzie w kategorii IC. W te wakacje najszybszy skład przejedzie między tymi miastami w 53 minuty (rok temu najszybszy miał o 44 minuty dłuższy czas przejazdu). Podwoi się liczba połączeń pomiędzy Krakowem a Wrocławiem (z 7 do 14), a najszybszy pociąg pokona tę trasę o 31 minut szybciej niż rok temu - w 2 godziny i 53 minuty. Z 10 do 18 wzrośnie liczba par pociągów na trasie Wrocław - Katowice, a czas przejazdu najszybszego składu ma skrócić się z 2 godzin i 13 minut do 1 godziny i 50 minut.

Zdjęcie ilustracyjne Największy w historii spadek liczby pasażerów kolei w Polsce

Więcej pociągów na Podlasiu 

Państwowy przewoźnik poinformował również, iż więcej połączeń uzyska Podlasie. Pojawi się tam m.in. nowy skład TLK "Żubr" relacji Białystok - Warszawa. Natomiast TLK "Biebrza" pojedzie w wydłużonej relacji Gdynia - Warszawa m.in. przez Olsztyn, Białystok i Hajnówkę. W przypadku tej ostatniej miejscowości będzie to powrót dalekobieżnych pociągów po 17 latach. 

Hajnówka to niejedyne miejsce, gdzie zawitają połączenia PKP Intercity. W siatce przewoźnika pojawią się również Bielsk Podlaski, Czeremcha, Siemiatycze, Sarnaki, Niemojdy, Mordy, Czerniewice i stacja Łódź Retkinia. PKP Intercity od końca czerwca zamierza także zwiększyć swoją obecność w Bieszczadach. W wakacyjne weekendy obsłuży przystanki Lesko Łukawica oraz Uherce Mineralne, leżący kilka kilometrów od Jeziora Solińskiego, gdzie regularnych połączeń kolejowych nie było od ponad 10 lat.

Wagony COMBO ruszają na tory

W okresie wakacyjnym na torach zadebiutują wagony COMBO. Te wielofunkcyjne wagony o podwyższonym standardzie są pierwszymi takimi pojazdami w Polsce. Zadbano w nich o odpowiednie wyciszenie wnętrza, wydzielono przedziały rodzinne, przedział dla osób z niepełnosprawnościami, w tym poruszających się na wózku. W pojeździe znalazła się też część bezprzedziałowa i przestrzeń, w której można bezpiecznie przewieźć rowery.

Jak poinformował przewoźnik, pierwszymi wagonami, do których będą włączane wagony, są: IC Piast relacji Gdynia - Kraków - Gdynia, IC Pomorzanin relacji Wrocław - Gdynia - Wrocław oraz IC Mamry relacji Wrocław - Giżycko - Wrocław.

Więcej o: