- Chcemy wydać ogromne pieniądze na marketing, stać nas na to. Rzucamy wyzwanie takim firmom jak Allegro, chcemy zaryzykować, mamy gotówkę, możemy wydać na realizację naszych planów kilkadziesiąt milionów złotych - mówił Rymarczyk cytowany przez biznes.pap.pl.
Jak poinformowano, platforma sprzedażowa Comarchu ma ruszyć w nowej odsłonie na początku 2022 roku. Obecnie Comarch zwiększa zatrudnienie o kilkadziesiąt osób, które zajmowałyby się wyłącznie rozwijaniem tego projektu. Prowadzi też rozmowy z firmami kurierskimi.
Decyzję o wejściu w rynek e-commerce Rymarczyk tłumaczy zmianą nawyków zakupowych spowodowaną pandemią. - Konsumenci radykalnie zmienili swoje zwyczaje i masowo kupują w internecie. To jest już trwała zmiana i pozostanie ona po pandemii. Przed pandemią tylko niewielki odsetek firm prowadził handel w internecie, ale większość to planowała - podkreślał na konferencji w środę.
Jak wyjaśnił, platforma Wszystko.pl. będzie dostępna dla wszystkich za darmo, a firmy nie będą płacić prowizji od sprzedaży produktów czy też usług, co docelowo pozwala oferować produkty w bardziej konkurencyjnych cenach.
Wiceprezes zwrócił uwagę, że Comarch posiada odpowiednią bazę firm, która potencjalnie może być zainteresowana taką platformą.
"W bazie mamy ok. 100 tys. firm, z którymi współpracujemy, a które regularnie aktualizują posiadane systemy od nas. Poza tym pandemię na wielu z nich wymusiła uruchomienie sprzedaży w internecie" - dodał wiceprezes.
Na platformie Wszystko.pl transakcji będą mogli dokonywać zarówno firmy, jak i osoby indywidualne.