Tesla w tarapatach. Firma musi wycofać prawie 300 tysięcy samochodów

Po decyzji chińskiej Państwowej Administracji Regulacji Rynku Tesla musi wycofać z tamtejszego rynku prawie 300 000 samochodów Model 3 i Model Y. Ma to związek z usterkami wykrytymi w pojazdach.

Jak wynika z oświadczenia opublikowanego na stronie chińskiej Państwowej Administracji Regulacji Rynku decyzja dotyczy 35 665 samochodów Model 3 sprowadzonych do Chin od 12 stycznia 2019 r. do 27 listopada 2019 r. oraz 211 256 samochodów Model 3 wyprodukowanych w Chinach od 19 grudnia 2019 r. do 7 czerwca 2021 r., a także 38 599 samochodów Model Y wyprodukowanych w Chinach od 1 stycznia 2021 do 7 czerwca 2021 roku. 

Zobacz wideo W Chinach będą budować Tesle. Pierwsza fabryka poza USA powstanie w Szanghaju

Z chińskiego rynku zniknie prawie 300 tys. pojazdów Tesli 

Chińska administracja regulacji rynku stwierdziła, że system wspomagania jazdy w wymienionych pojazdach Tesli może nie działać odpowiednio w wielu samochodach, powodując ich nagłe przyspieszenie.

Jak podaje CNBC, Tesla sprzedała w maju 33 463 pojazdy wyprodukowane w Chinach. Oznaczało to wzrost o aż 29 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Gigantyczne wzrosty Tesli 

Mimo problemów w Państwie Środka Tesla notuje doskonałe wyniki finansowe. Jak wynika z zestawienia przygotowanego przez firmę Kantar, dotyczącego najcenniejszych marek świata, Tesla uplasowała się na 47. pozycji z wartością na poziomie 42,6 mld dol. To gigantyczna przewaga względem drugą z branży samochodowej Toyotą, którą wyceniono na niespełna 26,97 mld dol. (64. miejsce). Nieco dalej (67. miejsce) znalazł się jeszcze Mercedes-Benz (25,84 mld dol.), a na 71. pozycji - BMW (24,82 mld dol.).

Firma Elona Muska urosła jednak względem poprzedniego roku aż o 275 proc., czyli zdecydowanie najwięcej spośród wszystkich stu klasyfikowanych marek. Drugi pod tym względem TikTok (45. pozycja, wartość - 43,52 mld dol.) zaliczył wzrost o "zaledwie" 158 proc. Zdecydowana większość firm może pochwalić się jedynie dwucyfrowym wzrostem wartości swoich marek.

Więcej o: