- Od lat inwestujemy w komunikację niskokalorycznych wariantów, stale zwiększamy również dostępność napojów w małych opakowaniach, które pomagają kontrolować wielkość spożywanych porcji. Dlatego z zadowoleniem przyjmujemy i wspieramy zobowiązanie Europejskiej Organizacji Producentów Napojów Bezalkoholowych (UNESDA) do zmniejszenia średniej ilości cukrów dodanych o kolejne 10 proc. - poinformowała Izabela Morawska z Coca-Cola Poland Services, cytowana przez portalspozywczy.pl.
Po osiągnięciu zakładanego zobowiązania firmy zjednoczone w ramach UNESDA obniżą średnią zawartość cukrów aż o 33 proc. w porównaniu do roku 2000 (12 proc. redukcji cukru i kalorii osiągnięto w latach 2000–2015, lata 2015-2019 to kolejne zmniejszenie o średnio 14,6 proc., zamiast 10 proc. zakładanych).
Jak poinformowała Coca-Cola, od 2016 roku tylko w Europie spółka ograniczyła zawartość cukru odpowiednio o 25 proc. w przypadku Fanty oraz o 33 proc. w napojach Sprite. Ogólnie na rynku europejskim pojawiło się 380 nowych napojów o niskiej i zerowej zawartości cukru, a w ponad 280 napojach zmieniono formułę tak, aby zawierały mniej cukru. Obecnie 42 proc. całej sprzedaży koncernu w Europie pochodzi z napojów niskokalorycznych lub bezkalorycznych.
W ostatnim czasie w Polsce również dokonano istotnych zmian w portfolio marek Kinley i Fanta wprowadzając: Kinley Yuzu Tonic Zero, Kinley Zero Mandarin oraz Fanta Orange Zero i Fanta Shokata Zero. Dodatkowo na rynku polskim pojawiły się produkty AHA, czyli zupełna nowość w kategorii napojów - woda z bąbelkami i naturalnymi aromatami, bez cukru i słodzików.