1 lipca ruszył nabór do tegorocznej edycji programu "Dobry Start". Wnioski o tzw. 300 plus można składać wyłącznie online poprzez bankowość elektroniczną, portal Emp@tia lub PUE ZUS, a świadczenie jest wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych powiadomił, że 22 lipca rozpoczął wypłatę pierwszych środków z programu "Dobry Start". ZUS w ramach pierwszej transzy przelał 30 mln zł na konta rodziców i opiekunów, którzy złożyli wniosek na początku lipca. Pieniądze trafią do 100 tys. dzieci. Zakład szacuje, że do końca tego tygodnia wypłaci 52 mln zł. Do programu "Dobry Start" napłynęło już ponad 1,4 mln wniosków. Rodzice i opiekunowie zgłosili przeszło 2 mln dzieci.
- Maksymalnie zautomatyzowaliśmy obsługę wniosków w ramach programu. Dzięki temu obecnie pracuje przy nim niewielka liczba pracowników ZUS. Jedynie w wyjątkowych sytuacjach, np. w przypadku postępowań wyjaśniających, potrzebne będą dodatkowe ręce do pracy. To będzie jednak nieduża skala, bowiem składanie wniosków drogą elektroniczną pozwala uniknąć wielu błędów, które przydarzały się w poprzednich latach - powiedziała w rozmowie z PAP prezeska ZUS prof. Gertruda Uścińska.
W ramach programu "Dobry Start" wszyscy rodzice, bez względu na dochody, mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów i akcesoriów szkolnych dla dziecka. Świadczenie przysługuje wszystkim dzieciom, które uczą się w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych do ukończenia 20. lub do 24. roku życia w przypadku osób z niepełnosprawnościami. Wnioski o tzw. 300 plus można składać do końca listopada.