Żabka uruchomi sklepy, do których zwykły klient nie będzie miał wstępu. Ale towar i tak dostanie

Eksperci przewidują, że w ciągu najbliższych dwóch lat rynek e-commerce w Polsce urośnie o 20 proc. W odpowiedzi na ten trend sieci handlowe rozwijają narzędzia do handlu w sieci. Żabka ma zamiar otworzyć w tym celu zupełnie nowy rodzaj sklepów. Zwykły "śmiertelnik" nie będzie miał do nich wstępu. A mimo to na nich zyska.

Żabka uruchomi wkrótce nowy format sklepów, który nie będzie dostępny bezpośrednio dla przeciętnego klienta. Pomimo tego informacja o uruchomieniu nowego formatu powinna konsumentów ucieszyć. Dlaczego? 

Zobacz wideo Zandberg ocenia działania UE ws. migrantów: KE zachowuje się z dużą wstrzemięźliwością

Do sklepu nie wejdziesz, ale zyskasz. Żabka z nowym formatem

Chodzi o tzw. dark store. To specjalny rodzaj sklepu, który służy wyłącznie obsłudze zamówień internetowych. Można go uznać za rodzaj magazynu umieszczonego blisko centrum miasta. 

Jak twierdzi informator serwisu wiadomoscihandlowe.pl nie wiadomo jeszcze jak duża będzie skala działania nowego projektu Żabki. Wiadomo tylko, że podobnego typu sklepy uruchomiło już kilka innych sieci, w tym Biedronka. Cel jest jeden - skrócenie czasu oczekiwania na dostawę internetową. Dzięki bliskości magazynów dostępnych tylko dla kurierów dostarczających przesyłki dostawa jest możliwa nawet już w 15 minut. 

Inwestycja w nowy format sklepów to kolejny krok Żabki w celu przyspieszenia handlu. Sieć do końca roku zamierza otworzyć bowiem około 30 nowych autonomicznych sklepów Żappka Store. Klienci mogą w nich zrobić zakupy zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy. Żappka Store posiada system kamer, wykorzystujący inteligentne algorytmy, które potrafią m.in. rozpoznać zdjęte z półek produkty, naliczyć odpowiednią kwotę i sfinalizować płatność za pomocą podpiętej do aplikacji Żappka Pay karty płatniczej.

Codzienne zakupy online z dowozem - coraz więcej firm na polskim rynku.Dark stores rozpychają się w Polsce. Wchodzą kolejni gracze. Wielki test jesienią

Rośnie sprzedaż w internecie

Rozwój sklepów typu dark room to kolejny krok na drodze rozwoju sprzedaży online największej polskiej sieci sklepów typu convenience. 

Z raportu firmy badawczej PMR wynika, że rynek internetowej sprzedaży detalicznej wzrósł w ciągu ostatniego roku o 45 proc. i stanowi już 15 proc. całego rynku detalicznego. Scenariusze przewidziane przez ekspertów firmy przewidują, że w ciągu najbliższych lat sprzedaż będzie rosnąć - w 2023 ma być większa względem dzisiejszej o 20 proc. 

"Z roku na rok wzrasta zainteresowanie internetem wśród osób w starszym wieku, które częściej również decydują się na zakupy przez internet. Szybko postępująca cyfryzacja, ograniczenia związane z nieużytkowaniem internetu (np. brak możliwości pełnego uczestnictwa w życiu zawodowym, społecznym i kulturalnym) skłania do częstszego używania internetu już w każdej grupie wiekowej, a dodatkowe korzyści z jego użytkowania (szybkość załatwiania spraw, dostępność, jak i dodatkowa forma rozrywki) są jeszcze większą do tego zachętą" - czytamy w raporcie firmy. 

Vouchery HomeDoctor na teleporady lekarskieŻabka wprowadza nowość. Vouchery na teleporady lekarskie już w sklepach

Więcej o: