W środę Nowoczesna rozpoczęła akcję pokazywania drożyzny w sklepach. Partia zachęca do pokazywania paragonów i różnic w cenach pod hasztagiem #DrogiPremierze.
Łukasz Jakubiak wrzucił na Twittera paragon z zakupami na 439,33 zł z apelem o obniżenie akcyz, zgodnie z obietnicą PiS z 2011 roku:
Miejcie odwagę, o której mówił, już w 2011, wasz pryncypał i obniżcie akcyzę i marże na paliwo. Inflacja wyhamuje, a nam będzie żyło się nie gorzej. Chyba że projekt "miska ryżu" przyspieszył?
Z kolei Grzegorz Rokicki zwraca uwagę na cenę pieczywa, wyliczając rosnące w 2021 ceny za Chlebek Hetmański.
"Chlebek Hetmański, bardzo smaczny, z wieloma ziarnami.
03.2021 3,40 zł
07.2021 3,80 zł
10.2021 4,30 zł/bochenek"
W kolejnym wpisie Rokicki zwraca uwagę na ceny Rogali Świętomarcińskich, które od 2017 roku podrożały niemal o 100 proc.
"Rogale świętomarcińskie w cukierni w przejściu podziemnym przy pl. Bankowym w Warszawie:
2017 6,00 zł
2018 6,50 zł
2019 7,90 zł
2020 8,50 zł
2021: 11,50 zł!!!"
Dorota wrzuciła natomiast paragon na 505,70 zł za podręczniki dla ucznia trzeciej klasy liceum.
Podkreślam, że to nie są wszystkie podręczniki potrzebne w trzeciej klasie liceum. Nie ma możliwości zakupu używanych, bo to ten pierwszy rocznik, na którym eksperymentowała Zalewska
Aktywnie w akcji wciąż uczestniczy też posłanka Nowoczesnej, Katarzyna Lubnauer. Przekazała dalej m.in. post senatora PO, Krzysztofa Brejzy na temat cen agrotkaniny.
660 złotych rolka agrotkaniny w popularnym markecie budowlanym, 1,1 na 100 metrów. Odlot!!
Szybkie szacunki wskazywały na 5,8 proc. inflacji we wrześniu. Tak samo jednak jak w sierpniu, GUS zrewidował wskaźniki i wzrost cen wyniósł ostatecznie 5,9 proc. Eksperci spodziewają się, że to dopiero początek i już w październiku inflacja osiągnie 6 proc., a do końca roku dobije do poziomu 7 proc.
Przeczytaj więcej treści na temat inflacji na stronie głównej Gazeta.pl
#DrogiPremierze cały czas słyszymy, że troszczycie się o obywateli. Szkoda, że to nieprawda. Najłatwiej można to zauważyć, patrząc na paragony, gdzie widać wzrost cen wielu produktów – mówił przewodniczący regionu dolnośląskiego Młodych Nowoczesnych Robert Kozłowski
- podsumowuje akcję Nowoczesna na swoim Twitterze.