Dlaczego oceny są bez sensu? Zobaczcie najnowszy format wideo na Gazeta.pl

Dlaczego nauczyciele w ogóle oceniają uczniów i czy oceny nie są czasami bez sensu? To jedna z najpopularniejszych pytań, które pojawia się w sieci. Gazeta.pl, wraz z naukowcami z Politechniki Gdańskiej, wyjaśnia to zagadnienie, sięgając po naukę. Co oceny w szkole mają wspólnego z rewolucją przemysłową? Nowy cykl "Dlaczego?" wyjaśni to przystępniej, niż myślisz.
Zobacz wideo "Dlaczego?". Nowy cykl Gazeta.pl

O co pytają Polacy w internecie? Gazeta.pl postanowiła znaleźć odpowiedź na to jednocześnie proste i skomplikowane pytanie. Stworzyła nowy cykl wideo. Seria "Dlaczego?" ma odpowiadać na pytania, które najczęściej pojawiają się w sieci. Nowy format powstaje w konsultacji z naukowcami z Politechniki Gdańskiej, po to, by w jak najbardziej przystępny sposób wyjaśnić młodym odbiorcom zagadnienia naukowe. 

Czytelnicy Gazeta.pl pytają "Dlaczego?". Odpowiedź pomagają znaleźć naukowcy

Twórcą cyklu "Dlaczego?" jest Sebastian Wasilewski, dziennikarz i reporter, który wcześniej pracował m.in. dla TVN24. - Tworząc nowy program dla Gazeta.pl, analizowaliśmy popularne hasła w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych. Na tej podstawie wybraliśmy tematy kolejnych odcinków - tłumaczy autor projektu. 

Prof. Krzysztof Wilde, rektor Politechniki Gdańskiej, która jest koproducentem programu, wyjaśnia, że nowy program ma pomóc zrozumieć niełatwe kwestie. - Nauka nie jest tylko dla naukowców, ale opowiadanie o niej w przystępny sposób to często duże wyzwanie. Twórcy programu pokazują, że można to robić ciekawie i efektownie: językiem filmu, a jednocześnie językiem młodzieży - wyjaśnia. 

"Dlaczego?" - nowy program Gazeta.pl. O czym będzie pierwszy odcinek?

Jak wyjaśnia Łukasz Kijek, redaktor naczelny serwisów informacyjnych Gazeta.pl i dyrektor ds. rozwoju treści wideo, seria "Dlaczego?" jest odpowiedzią na oczekiwania użytkowników. - Mamy nadzieję, że spotka się z dużym zainteresowaniem - mówi. 

W pierwszym odcinku programu "Dlaczego?" eksperci sięgnęli po następujące pytanie internautów: Dlaczego oceny są bez sensu? Jak można odpowiedzieć na nie za pomocą nauki? Możemy zdradzić, że kwestia szkolnych ocen zaczęła spędzać sen z powiek uczniom w roku 1859.  Zapraszamy na stronę główną Gazeta.pl w sobotę o godz. 10.

Więcej o: