Dino goni Biedronkę. Rośnie sieć tajemniczego miliardera, najbogatszego człowieka w Polsce

Dino posiada już prawie 2 tys. sklepów w całej Polsce. Sieć Tomasza Biernackiego, najbogatszego Polaka, rośnie w coraz szybszym tempie i goni Biedronkę, która ma ok. 3.1 tys. placówek.

Sieć Dino otworzyła w pierwszej połowie 2022 r. 162 nowe sklepy. Rok wcześniej w tym samym okresie otworzyła 150 placówek - czytamy w komunikacie. Na koniec czerwca br. sieć liczyła 1975 sklepów, tj. o 353 więcej niż rok temu.

Więcej informacji z Polski przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Autobus BiedronkiBiedronka wprowadza autobusy z Łeby do sklepu i dostawy na plaże

Dino rozrasta się. Jednak najwięcej sklepów ma Biedronka

W samym I kwartale 2022 r. Dino otworzył 66 nowych marketów. "Na koniec marca sieć liczyła 1880 sklepów, osiągając w ujęciu rocznym ponad 23-procentowy wzrost powierzchni sali sprzedaży. Równocześnie zatrudnienie w Grupie Dino wzrosło w ciągu 12 miesięcy o 6,5 tys. osób, do 33,4 tys. Wynik EBITDA wyniósł blisko 333 mln zł i był o 37,1 proc. wyższy niż w I kw. 2021 r." - pisała firma w osobnym komunikacie prasowym, opublikowanym 5 maja 2022 r.

Sieć Dino pod względem wielkości zajmuje drugie miejsce. Na pierwszej pozycji wciąż jest Biedronka, która w I kw. 2022 r. otworzyła 16 nowych sklepów. Sieć na koniec marca br. posiadała łącznie 3261 placówek - informował serwis ISBnews.

Tomasz Biernacki, właściciel sieci DinoWłaściciel Dino najbogatszym Polakiem. Nawet nie wiadomo, jak wygląda

Tomasz Biernacki, właściciel Dino. Kim jest najbogatszy Polak? "Nie wiem"

Dino należy do miliardera Tomasza Biernackiego, który w najnowszym zestawieniu tygodnia "Wprost" został uznany za najbogatszego Polaka z majątkiem wycenianym na 15,3 mld zł. Biernacki otworzył pierwszy sklep Dino w 1999 r. Wiosną 2017 r. firma weszła na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.

Polski przedsiębiorca nigdy nie udzielił wywiadu. W internecie nie znajdziemy ani jednego jego zdjęcia, więc nie wiadomo, jak wygląda. Nic dziwnego, że niektóre polskie media przedstawiają go jako "miliardera-widmo". - Parę razy próbowałem się z nim umówić. Jego ludzie zawsze odmawiali. To jedyna tego typu osoba w branży. Człowiek-widmo. Ja nawet nie wiem, czy on jest blondyn, czy łysy. Nic, kompletnie nic - mówił kilka lat temu Money.pl menadżer z branży handlowej.

Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina

Zobacz wideo Dziś świat zachwyca się Maneskinem, ale nie tylko ci Włosi zrobili na świecie muzyczną karierę
Więcej o: