Łódź. Kradną rowery miejskie na potęgę. Było 1,5 tys., dostępnych jest 14. "Ślad po nich ginie"

Łódzki Rower Publiczny 2.0 w sezonie wakacyjnym praktycznie zniknął. Wynika to z licznych kradzieży i dewastacji rowerów. Firma odpowiadająca za zapewnienie jednośladów obiecuje, że wrócą one na stacje i będą dodatkowo zabezpieczone. Problemu kradzieży rowerów miejskich na taką skalę nie zaobserwowano w żadnym innym polskim mieście.

"Rowery na stacje są dowożone regularnie. Niestety liczba ich w chwili obecnej jest bardzo ograniczona ze względu na ogromny wandalizm i kradzieże, z jakim spotkaliśmy się w Łodzi. Codziennie wywozimy rowery z serwisu, a następnego dnia ślad po nich ginie" - taką odpowiedź dostała nasza czytelniczka Claudia od Łódzkiego Roweru Publicznego na pytanie: dlaczego na żadnej z 15 stacji nie ma rowerów miejskich? 

Zobacz wideo Rowerem po chodniku? Zakaz, ale z rozsądnymi wyjątkam

Łódź. Rowery miejskie regularnie kradzione

Według informacji na stronie www.lodzkirowerpubliczny.pl 2 września dostępne jest jedynie 14 na 1 tys. 520 rowerów. Łódzki Rower Publiczny wyjaśnia nam, że "obserwuje dużą popularność korzystania z ŁRP, ale jednocześnie doświadcza dużej ilości dewastacji i porzuceń rowerów". Poinformowano także, że jest to problem lokalny. "Jest to sytuacja nadzwyczajna i nieodnotowana w innych przez nas zarządzanych miastach" - przekazuje Biuro Obsługi Klienta Łódzkiego Roweru Publicznego. 

Operatorem systemu rowerów w Łodzi jest firma Homeport Polska. W rozmowie z "Dziennikiem Łódzkim" jej przedstawiciel Marcin Jeż wyjaśnia, że prawie 700 rowerów zostało skradzionych. - Pozostałe wycofaliśmy ze względów bezpieczeństwa - mówi. W sumie ok. 1 tys. rowerów jest serwisowanych. Największy problem z kradzieżami zaobserwowano w dzielnicy Bałuty.

Łódź. Rowery miejskie z nowymi zabezpieczeniami

Według informacji Homeport Polska kradzieże nasiliły się w wakacje. Zaczęły się w lipcu i swój szczyt osiągnęły w sierpniu. Zawinić miał słaby system zabezpieczeń i brak monitoringu. 

- W związku z niespotykaną liczbą przywłaszczeń rowerów, system ŁRP wymaga dodatkowych zabezpieczeń. Dlatego uszczelniamy system pod kątem zabezpieczeń przed wyrywaniem lub kradzieżami rowerów ze stacji rowerowych - poinformowała nas Diana Borowiecka rzeczniczka Łódzkiego Roweru Publicznego. 

Wszystkie rowery, które zostaną znowu dostarczone przez serwis ŁRP na stacje, będą dodatkowo przypinane do nich za pomocą linki zabezpieczającej. Trwają też prace nad poprawą monitoringu wizyjnego stacji rowerowych, a stacje mają być zabezpieczone przez firmę ochroniarską. 

Więcej informacji z kraju i ze świata na stronie głównej Gazeta.pl.

Łódź. Rowery miejskie budzą zainteresowanie

Diana Borowiecka zapewnia nas, że w perspektywie tygodnia lub dwóch rowery wrócą na stacje. - Wspólnie, pomóżmy chronić system Łódzkiego Roweru Publicznego - prosi. Przed falą kradzieży rowery miejskie w Łodzi cieszyły się dużym zainteresowaniem. W samym 2022 roku dokonano ponad 400 tys. wypożyczeń, a najaktywniejszy użytkownik Mateusz zrobił to 927 razy.

Więcej o: