Black Friday 2022 bez dużych promocji. Sprzedawcy rezygnują z wielkich obniżek

W tym roku ponad 80 proc. sklepów informuje, że obniży ceny w związku z Black Friday, jednak co trzeci przyznaje, że oferowane promocje będą znacznie niższe od tych obowiązujących w poprzednich latach. Większość z nich może wynieść maksymalnie 30 proc.

Rynek handlu internetowego również odczuwa kryzys gospodarczy. Ograniczanie konsumpcji powoduje, że firmy nie chcą wprowadzać zbyt wielu obniżek z okazji zbliżającego się Black Friday. W tym roku nie można się więc spodziewać wielu zaskakujących promocji.

Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Zobacz wideo Black Friday. Święto amerykańskiego konsumpcjonizmu?

Black Friday 2022. Sklepy rezygnują z wielkich obniżek

Według badań przeprowadzonych przez operatora płatniczego Tpay wynika, że co drugi sprzedawca zamierza wprowadzić maksymalnie 30 proc. obniżki cen w ramach zbliżającego się Black Friday - przekazuje "Rzeczpospolita". Okazuje się, że sytuacja gospodarcza oraz inflacja odbiła się na przeprowadzanych akcjach promocyjnych u 60 proc. sklepów internetowych.

W tym roku 50 proc. firm zrezygnuje z darmowej dostawy, 33 proc. wprowadzi mniejsze obniżki cenowe, natomiast 17 proc. e-sklepów zainwestuje mniej funduszy w marketing, a także skróci czas trwania promocji. 60 proc. sklepów deklaruje, że obniżki będą obowiązywać od 25 do 28 listopada - jest to więc czas Black Friday oraz Cyfrowego Poniedziałku - przekazuje "Rzeczpospolita".

Zakupy w internecie stają się coraz bardziej popularne

W dalszym ciągu jest jednak sporo sklepów, które planują przeprowadzić akcje sprzedażowe podczas całego tygodnia, a nie jedynie w trakcie Black Friday. Firmy coraz częściej korzystają z kampanii w internecie oraz w mediach społecznościowych. - Dużo więcej sprzedawców korzysta w tym roku z kampanii produktowych w Google i na Facebooku, wielu też zaczęło przygotowania do listopadowych zakupów dużo wcześniej niż przed rokiem. To pokazuje, że zwiększa się świadomość sprzedających i wydarzenia takie jak Black Week oraz Black Friday okazują się być dobrymi motywatorami do rozwoju przedsiębiorców z branży e-commerce - przekazał Artur Halik, Head of Sales na platformie Shoper, cytowany przez portal strefabiznesu.pl.

Więcej o: