Prezes Bartosz Hojka: Wszystkie marki Agory z radością powitają Eurozet na pokładzie

- Wszystkie marki Agory z radością powitają Eurozet na pokładzie - już czekamy na wspólne projekty i wiele sobie po nich obiecujemy - powiedział prezes Agory Bartosz Hojka w wywiadzie dla Gazeta.pl. Wyjaśnił również, jakie plany Agora ma wobec Eurozetu.

Dziennikarz Gazeta.pl Mikołaj Fidziński w wywiadzie z prezesem Agory Bartoszem Hojką pytał m.in. o kwestię przejęcia spółki Eurozet i jak będzie wyglądać proces łączenia sił obu spółek.

Mikołaj Fidziński (MF): Czy prezes ma "żal" do prezesa UOKiK ws. decyzji ze stycznia 2021 r. zakazującej przejęcia kontroli nad Eurozetem? Jak bardzo ta - niesłuszna według wyroków dwóch sądów - decyzja spowolniła plany Agory i czy miała również finansowe konsekwencje?

Bartosz Hojka, prezes Agory (BH): Żałuję, że straciliśmy kilka lat na sali sądowej, zamiast robić jeszcze lepsze radio. Dziś jednak nie czas na żale, ale świętowanie zwycięstwa i zbrojenie się do walki o pozycję lidera na polskim rynku radiowym. Do tej rywalizacji stajemy już dziś, w bardzo dobrej sytuacji wyjściowej: dzięki połączeniu sił Eurozetu i Grupy Radiowej Agory jesteśmy drugim co do wielkości nadawcą w polskim eterze, a nasza oferta dla słuchaczy i reklamodawców jest unikatowa i kompleksowa. Już dziś wspólnie jesteśmy też liderem słuchalności w największych polskich miastach.

MF: Jakie plany ma Agora zarówno wobec połączonych grup obecnej radiowej, jak i Eurozetu?

BH: Stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji numer 1 na rynku radiowym w Polsce - zarówno pod względem słuchalności, jak i sprzedaży. Pierwszym krokiem do realizacji tego celu będzie praca nad wspólną ofertą handlową. Zadowoleni odbiorcy i partnerzy reklamodawcy to nasz priorytet.

MF: Jak czasowo i operacyjnie ma wyglądać proces łączenia sił obu spółek?

BH: W najbliższych dniach i tygodniach ogłosimy plan działań - w pierwszej kolejności będą one dotyczyły wspólnej oferty reklamowej.

MF: Jakie plany ma Agora wobec pozostałych segmentów działalności spółki i czy połączenie z Eurozetem oznacza również zmiany np. w segmencie internetowym (synergia działań mediów Agory - np. Gazeta.pl czy "Gazety Wyborczej" z portalem radiozet.pl itp.) czy reklamowym?

BH: Dołączenie Eurozetu do Grupy Agora znacząco wpłynie na nasze wyniki i plany - dzięki niemu bowiem segment Radio stanie się największym mediowym biznesem Grupy. Z pewnością wszystkie marki Agory z radością powitają Eurozet na pokładzie - już czekamy na wspólne projekty i wiele sobie po nich obiecujemy.

Warto zauważyć, że Eurozet do tej pory był jedynym nadawcą, który nie funkcjonował w ramach grupy mediowej – to dla stacji radiowych Eurozetu szansa na skorzystanie z szerokich możliwości współpracy oraz promocji.

MF: Czy i kiedy Agora ma plan skorzystania z opcji call 2 dotyczącej nabycia pozostałych 49 proc. udziałów w Eurozet (wiadomo, że ma na to czas do końca lipca 2025 r.)?

BH: Na możliwość przejęcia kontroli nad Eurozetem i zarazem realizacji największej dla Agory inwestycji w media w historii czekaliśmy bardzo długo, bo od 2019 r. 

Chcieliśmy sprawnie sfinalizować ten proces, by jak najszybciej móc wykorzystać potencjał obu grup do walki o pozycję lidera na rynku radiowym w Polsce. Zdecydowaliśmy się na zakup 11 proc. udziałów w tej spółce, co dało nam pozycję większościowego wspólnika. Oczywiście, chcemy jak najszybciej zrealizować opcję zakupu 49 proc. udziałów Eurozetu od SFS Ventures, mamy takie rozwiązania przewidziane w umowie z partnerem.

MF: Czy i jakie dalsze plany akwizycyjne ma spółka?

BH: Nie prowadzimy w tej chwili żadnych sprecyzowanych rozmów na temat potencjalnych transakcji. Przejęcie kontroli na Eurozetem było w naszym planie najważniejszą i długo oczekiwaną pozycją. Cieszymy się, że udało się ją zrealizować.

Zobacz wideo Rządzący sfałszują wybory? "Przygotowują faule wyborcze"
Więcej o: