W styczniu 2021 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakazał przejęcia przez Agorę spółki Eurozet (należy do niej m.in. Radio Zet). Agora wówczas odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
"Prezes UOKiK powołał się na nieznaną w prawie konkurencji i nauce ekonomii teorię 'quasi-duopolu', sugerując milczącą koordynację połączonego podmiotu (Agory i Eurozet) z liderem rynku grupą RMF FM" - oświadczyła wówczas Agora.
12 maja sąd ogłosił wyrok zmieniający w całości decyzję prezesa UOKiK.
Decyzja została przez sąd zmieniona w ten sposób, że wyrażona została bezwarunkowa zgoda na przejęcie Eurozet sp. z o.o. przez Agorę. (...) Z przedstawionych dzisiaj ustnych motywów rozstrzygnięcia wynika, że sąd, uwzględniając argumenty zawarte w odwołaniu Agory, uznał, że transakcja nie doprowadzi do istotnego ograniczenia konkurencji na rynku
- informuje Agora w oświadczeniu. Spółka dodaje, że "przedstawione w Decyzji Prezesa UOKiK hipotetyczne scenariusze działań koordynacyjnych przedsiębiorców, mające grozić istotnym ograniczeniem konkurencji, mają charakter spekulatywny i są nie są wysoce prawdopodobne". Sąd uznał, że scenariusze nie znalazły podstaw w realiach rynkowych i uwarunkowaniach ekonomicznych.
Więcej informacji z kraju na stronie głównej Gazeta.pl
Wyrok nie jest jednak prawomocny i obie strony mają dwa tygodnie na odwołanie. UOKiK w osobnym komunikacie już zapowiedział, że złoży apelację.
Nie zgadzamy się z decyzją sądu pierwszej instancji dlatego skorzystamy z przysługującego nam prawa i wniesiemy apelację
- powiedział Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Eurozet to jedna z wiodących grup mediowych w Polsce, zajmująca się produkcją i nadawaniem programów radiowych, sprzedażą czasu reklamowego, działalnością brokerską dla stacji i serwisów internetowych, a także tworzeniem i zarządzaniem serwisami internetowymi. Istnieje od 1993 roku.
Obecnie w skład Grupy Eurozet wchodzi pięć rozgłośni: Radio ZET, Antyradio, Chillizet, Meloradio, Radio Plus, serwisy internetowe, w tym: radiozet.pl, antyradio.pl, chillizet.pl, planeta.pl i radiostacja.pl; a także Studio ZET produkujące reklamy oraz Eurozet Live - marka dedykowana projektom cross-mediowym i marketingowi miejsc i wydarzeń.