WizzAir MultiPass będzie testowany przez pół roku w Polsce. To usługa abonamentowa, którą można wykupić na sześć miesięcy. Testy ruszają z początkiem maja. Jednak ze względu na zasady korzystania z usługi w jej ramach będzie można polecieć dopiero od 5 maja - informuje rynek-lotniczy.pl.
Usługa będzie wymagała przez czas trwania abonamentu comiesięcznych opłat. MultiPass będzie można wykupić i odnowić na początku każdego miesiąca. Abonament pozwala rezerwować loty od piątego dnia miesiąca i obejmuje kolejnych 30 dni. W zamian za płatności otrzymamy tokeny, które można następnie wymienić na bilety w jedną stronę lub w obie strony na kwalifikujące się loty Wizz Air. Dzięki temu otrzymujemy możliwość "zablokowania cen biletów i bagażu na cały okres sześciu miesięcy bez względu na sezonowość".
- Wizz MultiPass to świetna okazja dla osób często podróżujących, aby zapewnić sobie dostęp do najlepszych cen bez względu na porę roku. Wierzymy, że dzięki innowacyjnemu produktowi nasi pasażerowie z Polski będą mieli jeszcze więcej możliwości podróżowania do swoich ulubionych destynacji lub odkrywania nowych i zmiany destynacji co miesiąc z abonamentem - wyjaśniła Alexandra Avadanei, Chief Revenue Officer w Wizz Air.
WizzAir nową ofertą chce pozyskać pasażerów, którzy korzystają z innych środków transportu. Nie zawalczy jednak w ten sposób o klimat, bo loty samolotami są jedną z najmniej ekologicznych form podróżowania. Jak wylicza PKP "w przypadku podróży PKP Intercity ze Szczecina do Gdańska emitowanych jest 11 kg dwutlenku węgla na pasażera, przy 37 kg przy podróży samochodem i 70 kg samolotem. Podróż między Poznaniem a Krakowem to 13 kg emisji CO2 przy wyborze pociągu, 46 kg dla samochodu i 81 kg dla samolotu. Z kolei wybierając się z Warszawy do Wrocławia, należy liczyć się z emisją na poziomie 11 kg w przypadku pociągu, 41 kg w transporcie kołowym i aż 98 kg drogą powietrzną". Emisje "kolejowe" w Unii generują mniej niż 0,5 proc. emisji związanych z transportem, dlatego też wspólnota planuje zwiększyć rolę kolei, która uwzględniono w Green Dealu.