Grupy Agora zaprezentowała strategiczne kierunki rozwoju na lata 2023-2026. Jak czytamy w komunikacie spółka stawia na swoje mocne strony - jakościowe treści, na silne i niezależne media. "Mamy w tym obszarze 34 lata doświadczenia i liczne sukcesy. Nasz zespół tworzą ludzie, którzy budowali rynek medialny w Polsce i jego poszczególne segmenty. Tworzyli standardy tego rynku, pchali go w innowacyjnych kierunkach i wynosili na nowe szczyty. Chcemy bazować na sile i doświadczeniu naszego zespołu" - poinformowano w oficjalnym komunikacie spółki, która jest m.in. właścicielem portalu Gazeta.pl.
Firma podkreśla, że media cyfrowe i stacje radiowe Grupy Agora docierają codziennie do 11 mln Polaków, a dodatkowo zasięg nośników OOH należących do AMS to 5 mln osób każdego dnia. "To daje nam pozycję czwartej pod względem wielkości grupy medialnej w Polsce, po czołowych grupach telewizyjnych, docierającej do 30 mln odbiorców miesięcznie" - przekazano.
Agora ma ambicje, by za cztery lata znaleźć się w gronie trzech największych polskich firm medialnych, "by nie tylko docierać do kilkudziesięciu milionów osób z ważnymi, atrakcyjnymi treściami, ale też zapewniać klientom najefektywniejszą ofertę reklamową" - twierdzi spółka.
Grupa zamierza realizować swój plan w nowej strukturze, która "pozwoli nam działać bardziej elastycznie i efektywnie finansowo". Utrzymana bądź wzmocniona ma być autonomia operacyjna poszczególnych biznesów. Ujednolicenie struktury zarządczej ma doprowadzić do synergii przychodów.
Agora poinformowała też, że wkrótce przedstawi Strategię ESG Grupy Agora na lata 2023-2027. Określi w niej m.in. plan sukcesywnego zmniejszania śladu węglowego, dalszego wsparcia działań na rzecz demokracji i wolności słowa oraz tworzenia atrakcyjnego, otwartego na różnorodność miejsca pracy.
Agora jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Jej oferta obejmuje sieć kin Helios oraz firmę produkcji i dystrybucji filmowej Next. Spółka jest właścicielem "Gazety Wyborczej", wysokonakładowego, ogólnopolskiego dziennika wydawanego w Warszawie od 1989 roku.
Studia Biznes i Zielonego Poranka możecie słuchać też w wersji audio w dużych serwisach streamingowych, np. tu: